شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#کرونا#وزیر کشور

وزیر کشور: با اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا کسانی که واکسن نزدند دچار مشکل می‌شوند

وزیر کشور با بیان اینکه با آغاز اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا، کسانی که واکسن نزدند دچار مشکل می‌شوند، گفت: افرادی که واکسن نزدند مجبور هستند تست‌های پی سی آر منفی ارائه کنند و این تست‌ها برایشان هزینه‌زاست لذا بنا شد واکسیناسیون ملی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه نشست هفتگی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران بیان کرد: در جلسه امروز، درباره دستورالعمل‌هایی که پس از اعمال مدیریت کنترل هوشمند کرونا در کشور اجرا می‌شوند بحث شد تا اطمینان خاطر حاصل شود که این دستورات دقیق هستند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

وزیر کشور بیان کرد: در این جلسه راجع به اعلام تلاش‌های صورت گرفته در طرح واکسیناسیون ملی بحث شد تا ضرورت انجام واکسیناسیون  ملی در سایر رسانه‌ها و فضای مجازی بیشتر تبیین شود و شاهد تسریع بخشی به روند واکسیناسیون در فضای عمومی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه با آغاز اجرای طرح مدیریت کنترل هوشمند کرونا در کشور، کسانی که واکسن نزدند دچار مشکل می‌شوند، گفت: افرادی که واکسن نزدند مجبور هستند تست‌های پی سی آر منفی ارائه کنند و این تست‌ها برایشان هزینه زا است لذا بحث شد تا تلاش بیشتری برای سرعت بخشی در حوزه واکسیناسیون ملی صورت بگیرد.

وحیدی با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد مدیریت بحران نیز تصریح کرد: در ستاد ملی بحران یک قانون داریم که براساس آن باید ۳ سند کاهش خطر در شرایط بروز سوانح، افزایش آمادگی ملی حین سوانح و بازتوانی بعد از سانحه تهیه و در شورای عالی بحران به تصویب برسند.

وزیر کشور افزود: در این جلسه تدوین سه سند نامبرده با دستگاه‌های ذیربط مرور شد و امیدواریم تا یک ماه آینده بتوانیم این سند‌ها را در ستاد آماده کنیم و برای تصویب به شورای ملی ارسال کنیم.

وی درباره زلزله هرمزگان نیز گفت: بحمدالله در استان هرمزگان به رغم شدت زمین‌لرزه اخیر فقط یک مورد فوت شهروندان گزارش شد که آن هم مایه تاسف است. خسارت‌های زلزله به سازه‌ها بیشتر در حد ترک‌خوردگی در برخی از مناطق مختلف و خصوصاً روستا‌ها بود که پیش بینی‌های لازم برای رفع این مشکلات شده است.

وحیدی تاکید کرد: جلسه امروز مدیریت بحران، موقعیت مناسبی بود تا موضوع زلزله را در سطوح دیگر هم بررسی کرده و راجع به برخی کار‌هایی که درباره زمین لرزه باید رخ دهند، تصمیم گیری کرده و دستورالعمل هایشان را صادر کنیم.

 


وزیر کشور: همه دستگاه‌ها برای رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله هرمزگان بسیج شده‌اند

 

انتهای پیام/