شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#آمریکا#وزارت خارجه

در آستانه ازسرگیری گفتگوها؛

آمریکا: به طور منظم اسرائیل را در جریان مذاکرات وین قرار می دهیم

آمریکا: به طور منظم اسرائیل را در جریان مذاکرات وین قرار می دهیم

وزارت خارجه آمریکا می گوید مشاوره و هماهنگی ها با شرکای منطقه ای از جمله رژیم صهیونیستی در شش دور قبلی مذاکرات وین برقرار بود و در آستانه دور هفتم و با شروع آن ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در رابطه با سفرهای منطقه ای رابرت مالی نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران، مدعی شد: همانطور که هفته پیش اعلام کردیم؛ رابرت مالی برای مشورت با شرکای منطقه ای، به این سفر رفته است. وی به امارات رفت و اکنون نیز در اسرائیل است- جایی که تعاملات خوبی صورت گرفت.

پرایس ادامه داد: همواره گفته ایم که به طور منظم، طی شش دور مذاکرات غیرمستقیم وین، شرکای اسرائیلی و شرکای منطقه ای را در جریان روند گفتگوها قرار داده ایم. اکنون هم که برای ازسرگیری گفتگوها در دور هفتم مذاکرات آماده می شویم؛ این (سفر رابرت مالی) فرصتی است برای مقایسه نظرات. اما هرچه به ۲۹ نوامبر (۸ آذر) نزدیک می شویم و حتی زمانی که مذاکرات از سرگرفته شود؛ به مشاوره و هماهنگی ها ادامه می دهیم.

سفر رابرت مالی به منطقه در حالی است که ایران اخیراً با آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی موافقت کرده است حال آنکه تاکید می‌کند که هدف مذاکره، حرف زدن محض نیست؛ بلکه حصول توافقی ملموس و احترام به منافع متقابل است.

سفر رابرت مالی به منطقه شامل امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین می‌شود و تا ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) ادامه دارد. وی پیش از سفر به فلسطین اشغالی، به امارات و بحرین رفت.