شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجلس#آموزش و پرورش

انتخاب افراد با تجربه اما تکراری به معنای استمرار وضعیت فعلی است


انتخاب افراد با تجربه اما تکراری به معنای استمرار وضعیت فعلی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب افراد با تجربه اما تکراری برای وزارت آموزش و پرورش به معنای استمرار وضعیت پرچالش فعلی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، زهره الهیان نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 25 آبان) قوه مقننه و  در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: دولت سیزدهم بیشترین اعضای هیأت علمی را در میان مسئولین و وزرا دارد و باید در اظهارنظرها در مورد آن انصاف را رعایت کنیم.

وی  افزود: امروز در مورد وزارت آموزش و پرورشی صحبت می‌کنیم که علاوه بر یک وزارتخانه مهم باید یک نگاه استراتژیک و آینده پژوهانه نیز به آن داشت چرا که تربیت عناصر و فرزندان آینده کشور را در دست دارد و باید مدیری کارآمد، کارشناس، کلان‌نگر، انقلابی و مدبر برای آن انتخاب کنیم.

نماینده تهران در مجلس  ادامه داد: لذا باید فرصت دهیم که آقای فیاضی در این مسیر برنامه‌های خود را عملیاتی کند، انتخاب افراد باتجربه ولی تکراری به معنی استمرار وضعیت پرچالش امروزی است در حالی که آقای فیاضی در ساختار آموزش و پرورش تجربه مدیرکلی دارند و 7 سال سابقه تدریس داشته و افق و چشم‌اندازهایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است اما ما بحث نسبت فامیلی را در مورد ایشان بارها شنیده‌ایم اما کسی در مورد برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.

الهیان با اشاره به تدوین برنامه تحولی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحولی آموزش و پرورش گفت: برنامه 40 صفحه‌ای تدوین شده توسط ایشان به معنای ختم سند 2030 است و این یعنی پرونده 2030 در آموزش و پرورش بسته می‌شود و موج تخریب در رسانه‌های بیگانه نشان می دهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تحول در زیرساخت‌ها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزازی آموزش و پرورش در برنامه‌های ایشان دیده می‌شود، ما همه در خصوص پرداختن به مطالبات معوق و به حق معلمان در این سال‌ها شنیده‌ایم اما آیا سوال شده است که تحول نرم‌افزاری در آموزش و پرورش چه جایگاهی در برنامه‌ها دارد.

الهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظریه جامع حکمت و فلسفه امام (ره) در آموزش و پرورش گفت: ما برای تحقق این نظریه گام‌های مهمی برنداشتیم و دانش‌آموزان ما دچار بحران هویتی در آموزش و پرورش هستند و چگونه زیستن و از کجا آمده و به کجا رفتن به دانش‌آموزان ما آموزش داده نمی‌شود و آنها با انبوهی از محفوظات و حساب و ریاضی مواجه شدند در حالی که آقای فیاضی برنامه جامعی برای این موضوعات دارد.

وی  تأکید کرد: وزیر پیشنهادی برای فضای مجازی و هوشمندسازی مدارس، عدالت آموزشی، دانشگاه‌های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش و سایر بخش‌های این وزارتخانه برنامه مفصل و جامعی دارد.

انتهای پیام/