شهر خبر

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی صبح روز (سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، برای بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

۰۸:۲۴ رئیس جمهور: حجت نداشته باشم، کسی را معرفی نمی‌کنم / به حل مسائل کشور امیدوارترم

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: ۸۳ روز قبل توفیق داشتم از همین تریبون به محضر نمایندگان ملت برای رأی اعتماد کابینه مسائلی را بیان کنم. با امیدواری به اینکه مسائل کشور با تلاش دولت و با همکاری مجلس و همه بخش‌های کشور حل شود.

وی افزود: امروز با گذشت ۸۳ روز از تشکیل دولت برای حل مسائل کشور و باز شدن گره‌ها از همیشه امیدوارترم و دلیل این امیدواری، آن است که تفضل، کرم و لطف الهی و امدادهای حضرت حق را می‌بینیم و دعای خیر خانواده‌های معزز شهیدان پشتوانه ما است.

رئیس‌جمهور گفت: در فرآیند انتخاب وزیر، محور شایستگی است و رفاقت، قرابت، فشار آوردن‌های رسانه‌ای موجب نمی‌شود که کسی معرفی شود.

وی با اشاره به بررسی‌ها برای پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش افزود: با بررسی‌هایی که در کارگروه‌ها انجام شد دکتر فیاضی از کسانی بود که در مصاحبه‌های مختلف کار گروه‌ها از جایگاه ممتازی برخوردار شد. خود من هم با ایشان مصاحبه کردم.

رئیسی تاکید کرد: دوستان مورد اعتمادی در این حوزه با آقای فیاضی مصاحبه کردند و ایشان را فرد صالحی برای این مسئولیت دانستند.

وی با بیان اینکه توصیه افراد به هیچ عنوان تأثیر گذار نیست، گفت: آنچه مهم است برای خودم حجت الهی است. تا خودم حجت نداشته باشم اگر همه هم جمع بشوند من اقدامی نمی‌کنم. باید شایستگی‌ها احراز شده باشد.

۰۸:۳۷ مخالفت کمیسیون آموزش مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گزارش که در صحن علنی امروز مجلس پیرامون بررسی صلاحیت «مسعود فیاضی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم قرائت شد، اعلام کرد: با این گزینه مخالف است.

۰۹:۱۵ باقری در مخالفت با وزیر پیشنهادی: «فیاضی» هیچ تحولی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد نخواهد کرد

محمد باقری نماینده مردم بناب در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: آقای فیاضی حتی یک روز مدیر یک مدرسه نبودند. آقای رئیسی فرمودند که فیاضی مدیر کل بوده است اما من پرسیدم و گفتند او حتی مدیر کل هم نبوده است.

باقری گفت: آموزش و پرورش و معلمان با این انتخاب، دلسرد می‌شوند و توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه کشور با آموزش و پرورش است، گفت: با انتخاب فیاضی برای وزارت آموزش و پرورش، تحولی که آقای رئیسی گفتند شکل نخواهد گرفت. فیاضی اصلاً مدیر نبوده است تا ما ببینیم آیا یک مدیر تحولگرا است یا خیر.