شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ برتر#ملی‌پوش#کشتی آزاد

دلیل غیبت ملی‌پوش جهانی در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد


دلیل غیبت ملی‌پوش جهانی در رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد

یونس امامی که در مرحله مقدماتی لیگ برتر کشتی آزاد در عضویت هیچ تیمی نبود، احتمالا در مرحله نیمه نهایی و فینال هم با تیمی قرارداد نخواهد بست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کادرفنی پیشین تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب ملی‌پوشان اوزان 74، 97 و 125 کیلوگرم پیش از المپیک 2020 توکیو مدعیان این سه وزن را به جام بین المللی زیلکوفسکی لهستان اعزام کرد که در نهایت مصطفی حسین خانی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع صاحب دوبنده تیم ملی شدند.

در وزن 74 کیلوگرم، رقابت برای دوبنده المپیک بین مصطفی حسین خانی و یونس امامی بود که درنهایت کشتی گیر باتجربه این وزن راهی توکیو شد.

با توجه به اینکه پیش از المپیک اعلام شده بود هر کشتی‌گیری که در توکیو صاحب مدال شود، ملی‌پوش جهانی نیز خواهد بود، از بین 6 ملی پوش اعزامی به المپیک تنها حسن یزدانی و امیرحسین زارع به نروژ نیز اعزام شدند و در باقی اوزان نفرات تغییر کردند.

یونس امامی نیز با غلبه بر فیروزپور جوان راهی نروژ شد که نفر سوم جهان در وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم در سال 2019 نتوانست در وزن جدید صاحب مدال شود.

این کشتی‌گیر در بازگشت از نروژ با هیچ تیم لیگ برتری نیز قرارداد نبست و در مرحله مقدماتی مسابقات غیبت داشت. اینطور که پیداست اغلب پیشنهادهایی که او دریافت کرده، برای مبارزه در وزن 70 کیلوگرم است.

به این ترتیب بعید به نظر می رسد یونس امامی در مرحله نیمه نهایی و نهایی لیگ هم کشتی بگیرد، او قصد بازگشت به وزن 70 کیلوگرم را ندارد و کشتی‌گیر 74 کیلوگرم محسوب می‌شود.



انتهای پیام/