شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#سطح#هشدار#امنیتی#انگلیس#بیشتر#شد+جزییات

سطح هشدار امنیتی در انگلیس بیشتر شد+جزییات

سطح هشدار امنیتی در انگلیس در پی انفجار مرگبار روز گذشته در لیورپول که یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت یک درجه افزایش یافت.

سطح هشدار امنیتی در انگلیس بیشتر شد+جزییات

به گزارش منیبان، پریتی پتل وزیر کشور انگلیس عصر دوشنبه با اعلام این خبر افزود که سطح هشدار امنیتی به مرحله ماقبل آخر (شدید) رسیده است. این مرحله بدین معناست که وقوع حمله تروریستی بشدت محتمل است.

هشدار امنیتی در انگلیس در پنج سطح «کم»، «متوسط»، «قابل‌توجه»، «شدید» و «بحرانی» تعریف می‌شود؛ اگر سطح هشدار امنیتی در درجه «کم» باشد، وقوع حمله غیرمحتمل است. در مرحله دوم یعنی در صورت قرار گرفتن درجه هشدار بر روی «متوسط»، وقوع حمله ممکن ولی باز هم غیرمحتمل است.

در حالت سوم وقوع حمله تروریستی محتمل است و در وضعیت بحرانی، هر لحظه انتظار وقوع حمله تروریستی می‌رود.

سطح هشدار امنیتی انگلیس سال ۲۰۱۴میلادی (مرداد ۱۳۹۳) به مرحله 'شدید' افزایش یافت و تا پارسال در همین مرحله باقی‌ماند. با فروکش کردن احتمال وقوع حملات تروریستی، این سطح سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» تنزل یافت.

تصمیم گیری درباره تغییر سطح هشدار امنیتی انگلیس توسط مرکز مشترک ارزیابی حملات تروریستی صورت می‌گیرد.  این مرکز در مقر سرویس جاسوسی داخلی انگلیس موسوم به ام‌آی۵ قرار دارد و اعضای آن را کارشناسان ضد تروریسم پلیس، دولت و اژانس های امنیتی تشکیل می‌دهند.

این تحول ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس ضد تروریسم انگلیس انفجار دیروز در نزدیکی بیمارستان زنان لیورپول را تروریستی اعلام کرد. گفته می‌شود چهار نفر در رابطه با این حادثه دستگیر شده‌اند.

وبگردی