شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس شورای اسلامی
گفت‌وگو|

همکاری ۲ کمیسیون تخصصی مجلس برای تدوین طرح مدیریت یکپارچه شهری/ انضباط و هماهنگی شهری؛ هدف طرح

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است این کمیسیون به همراه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور طرح مدیریت یکپارچه شهری را به صورت مشترک مورد بررسی قرار دهند.
محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بررسی طرح مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون عمران تاکید کرد: قرار است کمیسیون عمران و کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور طرح مدیریت یکپارچه شهری را به صورت مشترک مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در راستای فعالیت شهرداری‌ها موازی کاری می‌شود،بیان داشت: به عنوان مثال شهرداری از سویی اقدام به آسفالت خیابان‌ها می‌کند، اما ازسوی دیگر دستگاهی به حفاری خیابان‌ها می‌پردازد و این موارد متاسفانه یکپارچه انجام نمی‌شود و هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به واقع ایجاد نظم و انضباط و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی باعث می‌شود تا سرمایه‌های کشور به هدر رود و کار موازی انجام شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همواره قرار بوده در شهر‌ها یک مدیریت یکپارچه شکل بگیرد و مسئولیت این مسئله به شهرداری واگذار شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر می‌کوشیم طرح مدیریت یکپارچه شهری را در کمیسیون عمران مجلس مد نظر قرار دهیم البته باید شهرداری‌ها هم به لحاظ فنی و اجرایی ظرفیت تحمل این بار از اقدامات و فعالیت‌ها را پیدا کند.

وی تاکید کرد: شهرداری‌های ما باید به این سمت حرکت کنند که مدیریت یکپارچه شهری را به تنهایی اجرایی کنند البته شاید مسئولیتشان چندین برابر شود اما باید این ظرفیت را در خود ایجاد کنند.
 
 
انتهای پیام/