شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر دفاع#بلاروس

وزیر دفاع بلاروس:

ناتو آرایش نظامی و جنگی در مرز ما گرفته است

ناتو آرایش نظامی و جنگی در مرز ما گرفته است

وزیر دفاع بلاروس در اظهاراتی با انتقاد از ناتو اعلام کرد که این سازمان نظامی با تحرکات خود در عمل آرایش نظامی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ویکتور خرنین»، وزیر دفاع بلاروس در اظهاراتی اعلام کرد که ناتو با تحرکات خود در عمل آرایش نظامی گرفته است.

به گفته این مقام ارشد بلاروس، بحران پناهجویان از سوی لهستان با هدف سو استفاده و فشار بر بلاروس ایجاد شده است، چون لهستان به دنبال تحریک و کشاندن ما به درگیری خطرناک در پی بحران پناهجویان است.

خرنین در ادامه با دعوت از لهستان برای گفتگو، اما تاکید کرد که لهستان پای میز مذاکره نمی‌آید و پناهجویانی که در مرز ما قرار دارند در تلاش هستند به آلمان برسند.

وزیر دفاع بلاروس با ابراز نگرانی از افزایش شمار و تعداد نیروهای ناتو در مرز کشورش، تاکید کرد که نیروهای ناتو در حال تمرین آرایش نظامی هستند و این موضوع از دید ما پنهان نمی‌ماند.

این سخنان وزیردفاع بلاروس در شرایطی عنوان شده که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود درباره تحریم‌های جدید علیه بلاروس به توافق رسیدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از اتمام نشست امروز وزرای خارجه این اتحادیه در سخنانی اعلام کرد: در نشست امروز پیرامون وضع تحریم‌هایی علیه مقامات بلاروسبه توافق رسیدیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره به خبرنگاران گفت: این تحریم‌های علیه آن دسته از مقامات بلاروس اعمال می‌شود که در موضوع پناهجویان مسئول هستند. بلاروس مسئول رخ‌دادهای کنونی درباره مسأله پناهجویان است. وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص بسته پنجم تحریم‌های علیه بلاروس به توافق رسیدند؛ این تحریم‌ها طی روزهای آتی نهایی خواهد شد.

پیشتر نیز «بورل» در سخنانی تهدید کرده بود که بروکسل در صدد است تا تحریم‌ها علیه بلاروس را گسترش دهد.

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم کرده است که مهاجران را تشویق می‌کند تا به خاک این کشور بیایند و هزاران نفر از آن‌ها را برای عبور از لهستان و دیگر کشورهای همسایه اتحادیه اروپا تحت فشار قرار داده است.

مینسک اتهامات فوق را به شدت رد و اعلام کرده است که به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه بلاروس، توانایی مدیریت پناهجویان را ندارد.