شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#انگلیس#فرانسه#لندن#وزیر کشور

وزیر کشور فرانسه:

فرانسه قربانی سیاست های اشتباه انگلیس شده است

فرانسه قربانی سیاست های اشتباه انگلیس شده است

«جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه ضمن انتقاد از سیاست های مهاجرتی انگلیس در مرز با فرانسه، پاریس را قربانی سیاست های اشتباه لندن در این زمینه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه طی سخنانی گفت که انگلیس در جایگاهی نیست که به فرانسه درس بدهد.

بر اساس این گزارش، دارونین در ادامه سخنان خود با انتقاد از رفتار لندن در برابر پاریس گفت: انگلیس باید استفاده از ما به عنوان کیسه مشت زنی در سیاست خارجی آن کشور را متوقف کند.

وزیر کشور فرانسه همچنین در ادامه انتقادات خود، مقصر اصلی در جریان تلاش مهاجران اروپا برای عبور از آبراه مانش را دولت لندن دانسته و همچنین فعالان انگلیسی ساکن در منطق مرزی دو کشور را به تلاش برای مانع تراشی بر سر راه فعالیت دستگاه‌های امنیتی متهم کرد.

دارونین گفت: به همتای انگلیسی خود یادآور می‌شوم که سازمان‌های غیردولتی که بر سر راه فعالیت پلیس و ژاندارمری مانع تراشی می‌کنند، عمدتاً انگلیسی هستند.

وی همچنین تاکید که قاچاقچیان مهاجران که به صورت شبکه‌ای مشغول به فعالیت بوده و زنان و کودکان را استثمار می‌کنند، غالباً انگلیسی هستند.

وزیر کشور فرانسه همچنین در پایان جملات اعتراض‌آمیز خود علیه سیاست‌های انگلیس تاکید کرد که کشورش قربانی سیاست‌های لندن شده است.