شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ارتش#ارتش سوریه#روستای

ساکنان یک روستا در الحسکه سوریه، کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند

ساکنان یک روستا در الحسکه سوریه، کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند

ساکنان روستای «تل احمد» با کمک ارتش سوریه اجازه ندادند یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی، از این روستا عبور کند.

به گزارش مشرق، ساکنان روستای «تل احمد» در شمال شرق سوریه اجازه ندادند که یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی از این روستا عبور کند.

خبرگرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، ساکنان این روستا که در استان الحسکه قرار دارند با کمک ارتش سوریه کاروان آمریکایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

این کاروان شامل خودروهای زرهی بود که اهالی روستا از عبور آن از جاده‌ای که از آن عبور می‌کند، ممانعت کردند.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه در اوایل آبان ماه جاری در یکی از ایست‌بازرسی‌های جاده الحسکه-رقه-حلب از عبور کاروان آمریکا جلوگیری کردند.

افسران و سربازان ایست‌بازرسی «الکازیه» در نزدیکی منطقه «دمخیه صغیره» در جنوب شهر القامشلی (شمال استان الحسکه) راه یک کاروان نظامی ارتش آمریکا را سد کردند و به آن اجازه ورود به مناطق تحت کنترل دمشق را ندادند.

منابع مذکور در ادامه اضافه کردند که کاروان آمریکا متشکل از پنج خودروی زرهی بوده که تعداد زیادی نظامی آمریکایی سرنشسن آن بودند.

اشغال مناطق شرق سوریه توسط نظامیان آمریکایی خشم اهالی منطقه و همزمان توسعه دامنه مقاومت مردمی علیه اقدامات‌ این نیروها را به همراه داشته است.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

منبع: فارس