به‌ گزارش برنا به نقل از وزارت نیرو، "محمد مخبر" معاون اول رئیس جمهور و "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو در این بازدید از بخش‌های مختلف آب‌شیرین‌کن یکصدهزار متر مکعبی بازدید و از نزدیک بر روند آب تولیدی آن نظارت کردند.

وزیر نیرو با اشاره به روند مناسب تامین آب در سایت یکصدهزار متر مکعبی این شهرستان گفت: تمامی امکانات برای تامین آب مناطق زلزله‌زده بسیج شده و مشکلی از نظر تامین آب به‌ویژه مرکز استان هرمزگان وجود ندارد.
محرابیان آب‌شیرین‌کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس را اصلی‌ترین تامین کننده آب این شهر دانست و افزود: خوشبختانه زلزله 6.4 دهم ریشتری آسیبی به تاسیسات آب‌شیرین‌کن بندرعباس وارد نکرده و تامین آب بدون وقفه در جریان است.
در این بازدید "امین قصمی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز با اشاره به بسیج امکانات و آماده باش اکیپ‌های عملیاتی پس از زلزله یکشنبه گذشته گفت: با وقوع حوادث طبیعی به‌ویژه در نقاطی که تراکم جمعیتی بالایی زندگی می‌کنند، نگرانی از کمبود آب افزایش می‌یابد که خوشبختانه زیرساخت‌های آبفا در این حادثه آسیبی ندید و تمامی تاسیسات بدون هیچگونه وقفه‌ای از زمان وقوع زلزله در مدار تولید بودند.
وی از آب‌شیرین‌کن یکصدهزار متر مکعبی بندرعباس به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین سایت‌های نمک‌زدایی از آب دریا یاد کرد و گفت: این سایت تولید کننده اصلی آب مرکز استان هرمزگان است که با تمام ظرفیت در مدار بهره‌برداری است.