شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرداخت وام#هرمزگان

جزییات پرداخت وام بلاعوض به زلزله‌زدگان هرمزگان

به محض اینکه ستاد حوادث استان اجازه انجام کار را به ما بدهد، عملیات ارزیابی، تعیین خسارت و بازسازی واحدهای خسارت دیده را شروع خواهیم کرد.

جزییات پرداخت وام بلاعوض به زلزله‌زدگان هرمزگان

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رئیس بنیاد ًمسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۲۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض به زلزله‌زدگان هرمزگان خبر داد.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: تا ساعاتی دیگر میزان خسارات به واحدهای مسکونی در جریان زلزله روز گذشته استان هرمزگان را ارزیابی و اعلام می‌کنیم. آنچه مسلم است مردم هیچگونه نگرانی بابت بازسازی، نوسازی و تعمیر خانه‌های خود نداشته باشند.

وی افزود: طبق آخرین میزان تسهیلات مصوب احتمالا ۱۵۰ میلیون تومان وام، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقت به زلزله‌زدگان استان هرمزگان اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت منطقه لافت گفت: همکاران ما در منطقه حضور دارند و در حال ارزیابی میزان خسارات هستند. به محض اینکه امداد و نجات تمام شد، به احتمال زیاد از فردا کار آواربرداری و ساخت خانه‌های مردم را آغاز می‌کنیم.

نیکزاد تاکید کرد: به محض اینکه ستاد حوادث استان اجازه انجام کار را به ما بدهد، عملیات ارزیابی، تعیین خسارت و بازسازی واحدهای خسارت دیده را شروع خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، ساعت ۱۵:۳۶ روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر عمق ۱۸ کیلومتری منطقه لافت در استان هرمزگان را لرزاند و چند ثانیه پس از آن نیز زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۶.۳ ریشتر همین منطقه را در عمق ۱۰ کیلومتری از زمین لرزاند.