به گزارش برنا، مریم جهان نجاتی سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان بعد از درخشش این تیم در جام باشگاه‌های آسیا و کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات اظهار داشت: نگاه ویژه دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان قبل از مسابقات و حضور ایشان در اردوی تیم انگیزه مضاعفی به بازیکنان داد. بعد از حضور وزیر ورزش و جوانان در تمرین تیم شهرداری سیرجان یک عزم ملی برای اعزام تیم به مسابقات ایجاد شد و مسئولین فدراسیون و مسئولین استانی از تیم حمایت کردند.

وی با اشاره به عملکرد تیم شهرداری سیرجان در این مسابقات گفت: ما در رنک جهانی از کشورهایی مثل ازبکستان و هندوستان پایین‌تر هستیم و در 15 سال گذشته و در تاریخ فوتبال بانوان هیچ تیم فوتبال بانوان از ایران موفق نشده بود یک تیم از ازبکستان یا هندوستان را شکست دهد. خوشبختانه توانستیم مقابل بنیادکار ازبکستان که از هشت ملی پوش بزرگسال استفاده می کرد به برتری دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: با اینکه میانگین سنی بازیکنان ما 20 سال است و دو سوم بازیکنان ما از سیرجان و بومی منطقه هستند توانستیم نمایش فوق العاده ای در مسابقات داشته باشیم. در بازی دوم نیز مقابل هندوستان با وجود اینکه چند بازیکن لژیونر داشت شکست دادیم. در بازی مقابل اردن نیز با توجه به شرایط سختی که داشتیم و بازیکنان جوان ما در این بازی هم فوق العاده ظاهر شدند.

جهان نجاتی اظهار داشت: دولت‌ها باید میلیاردها تومان هزینه کنند که بتوانند شور و هیجان را در جامعه ایجاد کنند ولی تیم شهرداری سیرجان با عملکرد خودش در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا علاوه بر ایجاد غرور ملی توانست شور و هیجان را بین مردم ایجاد کند. اینکه دختران ما حجاب اسلامی توانستند فعل خواستن را صرف کنند. بعد از این بازی ها بهترین بازخوردها را از بین مردم داشتیم و این نایب قهرمانی ثبت در تاریخ ورزش بانوان ایران شد.

وی افزود: نتایجی که به دست آوردیم علاوه بر بعد قهرمانی توانست موج فرهنگی نیز ایجاد کند. اینکه بازیکنان با رعایت شئونات اسلامی توانستند در اولین حضور در میدان بین المللی بهترین نتیجه را به دست آورند.

سرمربی تیم شهرداری سیرجان ادامه داد: آرزوها سقف ندارند و قطعا برای هر چیزی وقتی تلاش کنیم به موفقیت خواهیم رسید. همانطور که در کشور به عنوان قهرمانی رسیدیم در آسیا نیز توانستیم نمایش قابل قبولی از خود نشان دهیم و شایستگی دختران ایران را به رخ کشورهای آسیا بکشانیم.