شهرخبر

نقشه کثیف جوینده گنج برای دختر جوان

یافتن گنج در تپه‌های اطراف تهران نقشه دزد سابقه‌دار برای اخاذی از دختر ۱۷ساله بود.

نقشه کثیف جوینده گنج برای دختر جوان

به گزارش منیبان؛ چند روز قبل دختر 17ساله‌ای راهی دادسرای جنایی تهران شد تا از مرد جوانی به اتهام آزار و اذیت و اخاذی شکایت کند. او در توضیح ماجرا گفت: چند‌ماه پیش با پسری جوان به نام فریبرز در اینستاگرام آشنا شدم و پس از چندبار ملاقات، او به من ابراز علاقه کرد و گفت قصد ازدواج با مرا دارد.

او ادامه داد: در این مدت من هم به او علاقه‌مند شده بودم تا اینکه یک روز فریبرز از نقشه‌اش برای پیدا کردن گنج در تپه‌های اطراف تهران گفت. او می‌گفت در یکی ازتپه‌های اطراف تهران یک گورستان قدیمی است که دوستانش با حفاری توانسته‌اند مقداری سکه طلای قدیمی پیدا کنند و با فروش آنها یک شبه میلیاردر شوند. فریبرز پیشنهاد کرد که یک نقشه گنج بخریم و ما هم مثل دوستانش پولدار شویم. او مدعی شد که دوستش نقشه گنجی دارد که حاضر است در ازای 50میلیون تومان طلا آن را به فریبرز بدهد. حرف‌های وسوسه انگیز وی سبب شد تا من بخشی از طلاهایم را در اختیارش قرار بدهم اما او به بهانه پیدا کردن گنج مرا به محلی خلوت کشاند و با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داد و فیلم سیاهی از من تهیه کرد. او کارت‌های عابربانکم را گرفت و حسابم را خالی کرد و گفت که اگر از او شکایت کنم، فیلم را در فضای مجازی منتشر کرده و آبرویم را می‌برد.

دختر نوجوان ادامه داد:‌ از ترس آبرویم به کسی حرفی نزدم اما اخاذی‌های فریبرز تمامی نداشت. او چند روز بعد با من تماس گرفت و با تهدید به انتشار فیلم، مبلغی از من گرفت اما دست بردار نبود و همچنان پول می‌خواست تا اینکه نتوانستم این شرایط را تحمل کنم و ماجرا را با خواهرم در میان گذاشتم و تصمیم گرفتم از فریبرز شکایت کنم.

با شکایت دختر نوجوان، دستور بازداشت پسر باج گیر صادر شد. طولی نکشید که مأموران موفق شدند او را در خانه‌اش دستگیر کنند و معلوم شد که وی یک مجرم سابقه دار است که پیش از این به اتهام سرقت و موبایل قاپی دستگیر و به زندان محکوم شده بود.

متهم پس از دستگیری گفت: در پرونده قبلی با همدستانم موبایل قاپی می‌کردیم که دستگیر شدیم. دادگاه مرا به زندان و رد مال محکوم کرد. دوران محکومیتم که تمام شد باید پول مالباخته‌ها را تهیه می‌کردم. برای همین تصمیم گرفتم این پول را از راه خلاف تهیه کنم.

او ادامه داد: ابتدا تصمیم گرفتم دوباره دست به سرقت بزنم اما ریسکش بالا و ممکن بود هر لحظه دستگیر شوم. برای همین نقشه‌ام را عوض کردم و در اینستاگرام به جست‌وجو پرداختم تا با شناسایی دختران نوجوان و اخاذی از آنها این پول را تهیه کنم. گمان می‌کردم که با اجرای این نقشه دستگیر نخواهم شد اما طمع من موجب شد تا دختر نوجوان شکایت کند و من گیر بیفتم.

متهم پس از اقرار به جرائم خود با قرار قانونی بازداشت شد و برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی دیگر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت.

منبع: همشهری

وبگردی