شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اتحادیه اروپا#ریاست جمهوری

با توجه به تحولات در مرز بلاروس؛

کرملین: روسیه آماده وساطت برای حل بحران پناهجویان است

کرملین: روسیه آماده وساطت برای حل بحران پناهجویان است

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه می گوید مسکو آماده است تا به عنوان مذاکره کننده، به حل بحران مهاجرت در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ کرملین امروز دوشنبه از آمادگی روسیه برای وساطت میان بلاروس و اتحادیه اروپا در راستای حل بحران پناهجویان خبر داد.

بروکسل دولت مینسک را متهم کرده که از هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان ابزار جنگ هیبریدی استفاده می کند و از طریق خطوط هوایی آنها را به بلاروس منتقل و سپس راهی مرز لهستان، لیتوانی و لتونی می کند تا از آنجا راهی اروپای غربی شوند.

روسیه هرگونه مشارکت در این روند ر ا رد می کند اما روز گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور وعده داد که از کمک به حل این بحران دریغ نکند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که تعامل مسکو با این مسئله چگونه است؛ گفت: منحصراً در نقش واسطه مذاکرات. در حال حاضر تا حدی هم این نقش را ایفا کرده ایم.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین ادعای وزارت خارجه آمریکا را مبنی بر اینکه اقدامات مرزی بلاروس با هدف منحرف کردن ذهن اروپا از فعالیت های نظامی روسیه در مرز اوکراین انجام می گیرد؛ به چالش کشید.

کی یف مدعی شده که حدود یکصد هزار نظامی روس در مرز اوکراین مستقر شده اند و آمریکا هم درباره احتمال درگیری در این منطقه هشدار داده است.