شهر خبر

عباس‌زاده مشکینی:

اعضای کمیسیون امنیت ملی از مرکز ملی عملیات امنیت بازدید کردند

اعضای کمیسیون امنیت ملی از مرکز ملی عملیات امنیت بازدید کردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون متبوعش امروز از مرکز ملی عملیات امنیت بازدید کردند.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قبل از ظهر امروز از مرکز ملی عملیات امنیت بازدید کرده و در مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) در جریان کارکرد، ماموریت‌ها و محدودیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

وی بیان کرد: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و حملات سایبری به خصوص حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عرصه نوین دفاعی کشور، در حوزه سایبر به طور طبیعی با تهدیدات جدی از طرف دشمن مواجه است، اما در این مرکز بسیاری از حملات به موقع شناسایی، دفع و پیشگیری می‌شود.

عباس‌زاده مشکینی گفت: برای کاهش آسیب پذیری‌های زیرساخت‌های حیاتی این مرکز، رصد دائمی و مستمر روی تهدیدات الزامی است و لذا بدیهی است که تقویت سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه اجتناب ناپذیر است. در جهان پیچیده امروزی، امنیت اساسی‌ترین مولفه توسعه کشور است.