شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحد مسکونی#زلزله#ارتباطات#هرمزگان
گفت‌وگو|

معاون استاندار هرمزگان: آب، برق و ارتباطات مناطق زلزله‌زده وصل شد/ ۳ هزار واحد مسکونی خسارت دیدند

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه زلزله به ۳ هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرده است، گفت: آب، برق و ارتباطات در مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان وصل شده است. تنها ۴ روستا مشکل تأمین آب و برق دارند که تا پایان وقت امروز مشکل آن‌ها نیز رفع می‌شود.

رضا مدرس در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات در دست انجام در مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: آب، برق و ارتباطات در مناطق زلزله زده استان هرمزگان وصل شده است. تنها ۴ روستا مشکل تامین آب و برق دارند که تا پایان وقت امروز مشکل آنها نیز رفع می‌شود؛ در این چهار روستا آب رسانی با تانکر در حل انجام است.

وی با بیان اینکه نقطه کانونی زلزله روز گذشته  در استان هرمزگان شهر فین بوده است، عنوان کرد: میزان خسارات در این شهر، بسته به سازه‌های مسکونی موجود متفاوت است. در بافت‌های جدید میزان خسارت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است اما در بافت‌های فرسوده میزان خسارات تا ۸۰ درصد نیز تخمین زده می‌شود.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیاب در حال ارزیابی خسارات دقیق سازه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت نخست دنبال ارزیابی خسارات و صدمات جانی به مردم بودیم که متاسفانه یک نفر از همشهریان عزیز فوت شده و ۸۷ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد، تنها ۱۴ نفر بستری هستند و بقیه افراد از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

مدرس با تاکید بر پخش چادر بین خانوار‌هایی که منازل‌شان بر اثر زلزله تخریب شده است، بیان کرد: شهروندان در مناطق زلزله زده نیز باید کمک کنند تا رسیدگی به امور خانوار‌هایی که منازل‌شان با خسارت جدی‌تری روبرو شده است، با سرعت بیشتر و رسیدگی بهتری صورت بگیرد.

وی با تشکر از همکاری شهروندان در مناطق زلزله زده گفت: شب گذشته کار‌ها به خوبی مدیریت شد. بنا داریم ظرف همین هفته وارد اقدامات بازیابی، بازبینی و بازسازی در مناطق خسارت دیده از زلزله شویم.

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه زلزله به ۳ هزار واحد مسکونی دراستان هرمزگان خسارت وارد کرده است، افزود: خسارات به منازل و سازه‌ها بسته به نوع سازه‌ها متفاوت است که کار احداث و تعمیر آنها به‌زودی آغاز خواهد شد. 

 

  • دستور معاون اول رئیس جمهور برای تامین چادر و غذای گرم برای مردم در مناطق زلزله زده هرمزگان
  •  

    انتهای پیام/