شهر خبر

قشلاقی: ناداوری و بی‌تجربگی باعث شد مسابقات جهانی را دست خالی ترک کنم/ هدفم خوش‌رنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی است


قشلاقی: ناداوری و بی‌تجربگی باعث شد مسابقات جهانی را دست خالی ترک کنم/ هدفم خوش‌رنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی است

نایب قهرمان بوکس آسیا گفت: در مسابقات جهانی ناداوری و بی تجربگی چاشنی کارم شد تا مقابل حریف بلاروس شکست بخورم.

میثم قشلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سطح مسابقات بوکس قهرمانی جهان اظهار داشت: واقعاً سطح این مسابقات بسیار بالا بود و بوکسورهای قدرتمندی در صربستان حضور داشتند. با توجه به اینکه این اولین حضورم در مسابقات جهانی بود، تا زمانی که وارد رینگ نشده بودم، متوجه سطح بالای مسابقات نشده بودم.

وی درخصوص عملکرد خود عنوان کرد: شروع خوبی در مسابقات جهانی داشتم، اما عواملی مانند ناداوری و بی‌تجربگی چاشنی کارم شد تا با شکست مسابقات را ترک  و دست خالی به کشور بازگردم. در این مسابقات ابتدا حریفی از چین تایپه را ناک اوت کردم، اما در گام دوم مقابل بوکسور بلاروس شکست خوردم. در این دیدار نیز مشت‌های بهتری به حریف زدم و حریف بیشتر در حال فرار بود. در آسیا شرایط اینگونه است وقتی بوکسور حمله می‌کرد به او امتیاز می‌دادند، اما از شانس من در مسابقات جهانی شرایط برعکس شده بود.

نایب قهرمان بوکس آسیا خاطرنشان کرد: حق‌خوری در مسابقات جهانی کمتر شده بود، اما در این مبارزه علناً داور  اخطارهای بی‌جایی به من داد و باعث شد تا امتیازاتم کسر شود. اتفاقی که در شرایط روحی‌ام در راند سوم تاثیرگذار بود و روحیه‌ام را تضعیف کرد. حریف بلاروس نیز بعد از پیروزی مقابل من با شکست حریفانی دیگر فینالیست شد، اما در فینال با وجودی که دو بار بوکسور آمریکایی را ناک دان کرد، سر او را نیز بریدند و مسابقه را به بوکسور آمریکایی دادند.

قشلاقی با تاکید بر اینکه در صورت شکست بوکسور بلاروس مسیر هموارتری برای فینال داشت، گفت: در صورت پیروزی مقابل بوکسور بلاروس حریفان راحت‌تری داشتم. بوکسور بلاروسی بعد از برتری مقابل من  خیلی راحت از سد حریفان خود تا فینال گذشت. حریفانی که کار راحتی برای شکست آنها داشتم، اما از شانس بد طبق قرعه با سخت‌ترین حریف در ابتدای راه مواجه شدم.

وی در خصوص کسب مدال جهانی عنوان کرد: کسب مدال جهانی دور از دسترسم نیست. در حال حاضر هدفم حضور در بازی‌های آسیایی و کسب خوش رنگ‌ترین مدال در این مسابقات است تا خود را برای حضور در دور آینده مسابقات جهانی آماده کنم.

ملی‌پوش بوکس ایران در خصوص عدم اعتراضش بعد از ناداوری در مقابل حریف بلاروس گفت: اعتراض من به جایی نمی‌رسید و داوران رای خود را اعلام کرده بودند. بر همین اساس هیچ اعتراضی نکردم.

قشلاقی در خصوص تاثیر نخستین مدال برنز شه‌بخش گفت: روزی که شه‌بخش موفق به کسب مدال شد، در سالن نبودیم و از خوشحالی از هتل تا سالن محل مسابقات را پیاده طی کردیم. قطعاً این مدال به بوکس ایران خیلی کمک خواهد کرد تا همه بچه‌ها امیدوار شوند. عملکرد ما در این دوره نشان داد کسب مدال در مسابقات جهانی و المپیک دور از دسترس نیست.


انتهای پیام/