شهر خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها غلط است/ به هیچ‌کس قول پست نداده‌ام

دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها غلط است/ به هیچ‌کس قول پست نداده‌ام

بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به احدی قول پست و مسئولیت نداده‌ام گفت: دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها غلط و خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دخالت نمایندگان در انتصابات اظهار داشت: برخی از نمایندگان در انتصابات دخالت می‌کنند که اصلاً شایسته نیست.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس بر اساس قانون اساسی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اجازه دخالت در انتصابات را ندارند، تصریح کرد: ما هم دخالتی در انتصابات نداریم و انتظار داریم دیگر نمایندگان نیز به قانون اساسی و منویات رهبری پایبند باشند و دخالتی در انتصابات نداشته باشند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ تعارفی با مدیران در سطح ملی و استانی نداریم، اضافه کرد: هر جا دیدیم که مسئولی ضعیف است تذکر می‌دهیم و حق مردم را مطالبه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها غلط و خلاف قانون است و اگر این روند ادامه یابد مجبوریم حقایق را به مردم بگوییم و دست به افشاگری بزنیم.

رضایی با اشاره به اینکه برخی از همکاران ما حتی در مورد معاونین مدیران کل هم پیش از انتصاب شرط می‌کنند، تصریح کرد: این کارها حتماً غلط است و هزینه آن را مردم پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم انتصاب مدیران لایق و شایسته تاکید کرد و ادامه داد: هر جا ضعفی ببینیم تذکر می‌دهیم ولی مصداقی را برای گرفتن مسئولیت معرفی نمی‌کنیم.

به احدی قول پست و مسئولیت نداده‌ام

وی با بیان اینکه تاکنون به احدی قول پست و مسئولیت نداده‌ام اضافه کرد: مدیران مردمی، خدوم، جهادی، انقلابی و کسانی هستیم که به صورت شبانه‌روزی برای خدمت به مردم تلاش کنند البته متأسفانه تاکنون نیروهای انقلابی نادیده گرفته شده‌اند.

رضایی تصریح کرد: دشتستان دارای افراد نخبه، باتجربه، توانمند و متخصص انقلابی فراوانی است که باید به همین میزان و ظرفیت، جایگاه این شهرستان بزرگ در مدیریت‌ها دیده شود ولی متأسفانه دشتستان تا کنون مظلوم واقع شده و امیدواریم که جبران کنند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان اجرایی نیز در مقابل سهم‌خواهی نمایندگان و دیگران بایستند؛ مدیری که کارش را با امتیاز دادن آغاز کند، نمی‌تواند خادم خوبی برای مردم باشد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبیعی است که وقتی مدیری بر اساس شایستگی و لیاقت انتخاب نشده باشد و بر مبنای رفاقت و سفارش افراد و باندها انتخاب شده باشد، کارآمدی لازم را نخواهد داشت و فردا هم نه به مردم بلکه به همان باندها پاسخگو خواهد بود.