شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#واردات

ابتکار:رهبری درباره دخالت همسرم در واردات بنزین دستور پیگیری دادند

معصومه ابتکار از دستور رهبری پیرو مکاتبه اش با ایشان درباره شایعات دخالت همسرش در واردات بنزین خبر داد.

ابتکار:رهبری درباره دخالت همسرم در واردات بنزین دستور پیگیری دادند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون رئیس جمهور پیشین در گفتگو با خبر فوری درباره حاشیه های بنزینی در دولت احمدی نژاد گفت: در دولت احمدی نژاد کار خطایی در زمینه زیست محیطی انجام دادند و به عنوان جایگزین بنزین که تحریم شده بود از ترکیب خطرناکی به نام بنزن را وارد چرخه کردند. این ترکیب بسیار بسیار سمی بود.

رئیس پیشین سازمان محیط زیست ادامه داد: مهندسین پتروشیمی گزارش این کار را در شورای شهر برای من فرستادند و گفتند که هوشیار باشید که بنزن در هوای تهران و کلانشهرها افزایش بی رویه پیدا کرده و سرطانزاست. شورای شهر دستور پایش داد و مشخص شد مساله درست است و مثلا در میدان آزادی، میزان بنزن هزار برابر حد مجاز بود.

ابتکار ادامه داد: وقتی من معاون محیط زیست شدم باید موضوع را پیگیری می کردم، دانشگاه شهید بهشتی اطلاعات کامل تری را به ما داد که اطلاعات قبلی را تایید می کرد. ولی متاسفانه همزمان هم آن مجلس خاص (نهم) من را خواستند و در کمیسیون اصل نود، آقای پورمختار نماینده سابق مجلس که الان بازداشت است من را بارها احضار کرد که چرا شما درباره ترکیب خطرناک بنزن فعالیت می‌کنید؟

او گفت: فکر می کردند من برخورد سیاسی می کنم، در حالی که برخورد من کارشناسی بود و باید نسبت به این موضوع هشدار می دادم و جلوی آن را می گرفتم.

ابتکار در ادامه درباره شایعات و خبرها درباره همسرش نیز گفت: سناریوی واردات بنزین توسط همسر من کاملا دروغین و ساختگی بود که از طریق بولتنی سردرآورد و نماینده ای هم تهمتی زد. من با مقام معظم رهبری مکاتبه کردم و ایشان دستور دادند مرحوم آقای فیروزآبادی گزارش کاملی تهیه کردند و مشخص شد کاملا اتهام بی پایه و اساس و کثیفی بود. بسیار به خانواده و همسر من ضربه زد. این بی اخلاقی ها هیچ نسبتی با مسلمانی ندارد.

وی گفت: تهمت هایی که علیه من در این سال ها  ساخته و پرداخته شد، عمدتا سیستماتیک بود و از یک جایی هدایت می شد. چون هم تنوع و هم گستردگیش حاکی از این بود که سیستماتیک بود اما چه بی حاصل.

همراهی رسانه ملی با شبکه های خارجی در تخریب دولت روحانی

ابتکار از «جو بسیار سنگین تهمت و تخریب علیه دولت دوازدهم و منتخب مردم» انتقاد کرد و گفت: ما شاید کمتر دورانی را داشتیم که به این شکل شبکه های معاند، چه ماهواره ای و چه مجازی برای مردم نفوذ داشته باشند و منشاء خبر و تحلیل مردم شوند و این خیلی نگران کننده است.

معاون پیشین زنان ریاست جمهوری گفت: رسانه ملی با شبکه‌های معاند در تخریب دولت دوازدهم همراهی داشت و تحلیل ها به طور موازی پیش می رفت و این خیلی دردناک بود. افراد به ظاهر متشرع بهتان زدن را برای خود مجاز می‌دانستند.

خیلی از مسئولین حتی به سوالات فرزندان خود نیز نمی‌توانند پاسخ دهند

معصومه ابتکار همچنین گفت: نسل جوان ما سوالات بسیار زیادی دارد و ما نتوانسته‌ایم به سوالات آن ها پاسخ دهیم. ما نمی‌توانیم دین را اجبار کنیم و هیچ جای سیره پیامبر و امامان از ابزار جبر برای عرصه باور و اعتقاد استفاده نشده است.

او با تاکید بر اینکه خیلی از مسئولین حتی به سوالات فرزندان خود نیز نمی‌توانند پاسخ دهند، گفت: یک جریان در داخل کشور همیشه ظواهر را بر عدالت اولویت داده است، در نگاه این جریان زنان همیشه مقصر هستند و بیشترین محدودیت‌ها را برای زنان قائل می‌شوند.

مقامات اصول‌گرایان شهروند آمریکا بوده‌اند

معاون محیط زیست دولت خاتمی و دولت اول روحانی گفت: بسیاری از فرزندان اصول‌گرایان در آمریکا بوده‌اند. بسیاری از کسانی که امروز شانتاژ می کنند یک دانشجو در آمریکا درس خوانده، خودشان در آمریکا درس خوانده اند حتی برخی شهروند این کشور بوده اند و الان در کشور مقام دارند و هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آید.

ابتکار گفت: به صرف اینکه خود را مدافع ارزش‌ها می‌دانند وارد زندگی شخصی افراد می‌شوند و با اتهام و با تخریب حتی به خانواده فرد آسیب می زنند. این اضمحلال تمام بنیان های ارزشی و اخلاقی جامعه ماست.

او ادامه داد: کانون های قدرت بدون نظارت و پاسخگویی در کشور فکر می‌کند هر کاری بخواهد می‌تواند انجام دهد. این متاسفانه یکی از مشکلات جدی جامعه ماست و بسیار لطمه می زند. واقعیت این است که اینها آثار بلندمدت دارد. اینها حتی به مخاطب خود ضربه می زنند چون زمانی متوجه می شوند که ماجرا بهتان بوده است.

مسئولین هیچ ممنوعیتی برای گفتگو با بی بی سی جهانی ندارند

ابتکار با تاکید بر اینکه مسئولین باید با رسانه های جهانی گفتگو کنند تا بتوانند نقطه نظرات خود را منتقل کنند، بیان کرد: فقط در گفتگو با رسانه های فارسی زبان معاند مانند بی بی سی فارسی ممنوعیت وجود دارد و من با این رسانه ها هرگز گفتگویی نداشتم و نخواهم داشت اما با رسانه های جهانی ضرورت است و بارها و بارها مصاحبه داشته ام.

او حضورش در برنامه هارد تاک شرکت بی بی سی در دوره اصلاحات را یادآور شد و گفت: همچنین بارها با ام بی سی و سی ان ان نیز گفتگو کرده ام. ما حتما باید صحبت کنیم؛ یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم ادبیات قابل فهم و رویکرد گفتگویی با مخاطب جهانی برقرار کنیم تا بتوانیم نقطه نظرات خود را مطرح کنیم.

برخی افراد مصونیت ذاتی دارند

جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس چند سال پیش لیستی از مقامات منتشر کرد و مدعی شد که این افراد دوتابعیتی هستند. نام معصومه ابتکار در این لیست قرار داشت. ابتکار می گوید بابت این اتهام از کریمی قدوسی شکایت کرده اما به آن رسیدگی نشده است. او اظهار کرد: به شکایت من از کریمی قدوسی اصلا رسیدگی نشد. بعضی افراد در کشور ما مصونیت ذاتی دارند. این افراد هر چه بخواهند می‌توانند تهمت بزنند و تخریب کنند و پاسخگو نباشند. یک جریان در داخل همسو با سلطنت‌طلبان به من تهمت زدند.

ماجرای دست دادن معصومه ابتکار با یک مقام آلمانی چه بود؟

ابتکار درباره ماجرای جنجالی دست دادنش با یک مقام آلمانی توضیح داد: در دوره محیط زیست به آلمان رفتم که یکی از بهترین سفرها بود چراکه موافقت نامه خیلی خوبی با آلمان امضا کردیم. برای اینکه این موافقت نامه را تخریب کنند، گفتند کسی که ابتکار با او موافقت نامه را امضا کرده و دست داده، مرد بوده و این جنجال را تا عالی ترین سطوح رساندند.

او ادامه داد: در حالی که خودشان می دانستند دروغ می گویند، باز هم در ذهن مردم و مومنین جا انداختند. گاهی در راهپیمایی ها می آمدند و می پرسیدند چرا این کار را کردی؟ و من توضیح می دادم که وزیر محیط زیست آلمان یک خانم بود و طبیعی بود که من با او دست دهم.