شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#معاون اول#رئیس جمهور

بازدید شبانه معاون اول رئیس جمهور از مناطق زلزله زده فین بندرعباس

 محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی یکشنبه شب پس از ورود به بندرعباس، از مناطق زلزله زده این استان در منطقه فین این شهرستان بازدید به عمل آورد.

مخبر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مخبر پس از ورود به فرودگاه بین المللی بندرعباس مورد استقبال استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان قرار گرفت و با همراهی آنها عازم منطقه زلزله زده فین بندرعباس شد.

وی در فرودگاه بندرعباس و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به دستور رئیس جمهوری برای همدردی با مردم هرمزگان و بررسی مسائل و مشکلات آنها به بندرعباس آمده ام.

معاون اول رئیس جمهوری که عازم مناطق زلزله زده در شهرستان بندرعباس شده است هم اکنون با بازدید میدانی آخرین وضعیت جاده ها و  مسیر تردد در شمال شهر بندرعباس را مورد بررسی قرار داد، به دلیل ریزش کوه مسیر بندرعباس-حاجی آباد با ترافیک روبروست و توصیه شده است هم استانی های عزیز از تردد غیر ضرور در این مسیر اجتناب کنند.
مخبر ساعاتی پیش با هیات همراه عازم مناطق زلزله زده در روستاهایی شد که تاکنون بیشترین خسارت گزارش شده وطبق گزارش های ارایه شده، به روستاهای گیشان غربی،رضوان، فین ، سرزه و سیاهو خسارت وارد شده است،خدمات رسانی تیم هلال احمر در منطقه زلزله زده نیز در حال انجام است.

زله‌ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه یکشنبه ۲۳ آبان ماه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.

براساس آمارهای اعلام شده ، تا به این لحظه ۲۲ پس لرزه پس از این دو زلزله بزرگ در مناطق مختلف هرمزگان ثبت شده و این زلزله در عربستان و امارات نیز احساس شده است.

در این زلزله ۸۳ نفر مصدوم شدند و یک جوان ۲۷ ساله نیز جان خود را از دست داد.

به دنبال زمین لرزه رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسوول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسوول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

بخشدار فین بندرعباس ساعتی قبل اعلام کرد: برخی منازل در این بخش بر اثر زمین لرزه عصر امروز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند و خانواده های بسیاری از این آسیب ها متاثر شده اند.

غلامرضا رفیعی افزود: هنوز برای اعلام آماری منازل آسیب دیده زود است اما می توان گفت ۲ خانه در شهر فین به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند.

وی ادامه داد: هم  اکنون نیز از روستای ذرتو گزارش می رسد که منازل این روستا آسیب بسیاری دیده اند و باید منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از گروه های ارزیاب ماند.

رفیعی اضافه کرد: منازل در شهر فین با جمعیت سه هزار و ۴۰۰ نفر، روستای رضوان با پنج هزار و ۸۰۰ نفر، سرزه با ۸۰۰ نفر، مزرا با حدود ۶۰ نفر، گهره و چلو و دوین ۶۰۰ نفر بیشترین آسیب را در زمین لرزه دیده اند.

بخشدار فین اشاره کرد: این بخش با ۱۳۰ روستا دارای افزون بر ۱۸ هزار نفر جمعیت است.