شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اوکراین#آمریکا

طی بیانیه ای اعلام شد؛

گفتگوی بلینکن و لو دریان درباره اوکراین و ایران

گفتگوی بلینکن و لو دریان درباره اوکراین و ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور با همتای فرانسوی خود درباره آنچه وی فعالیت های نگران کننده مسکو در اوکراین خواند، گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از گفتگوی «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود درباره اوضاع در جنوب شرقی اوکراین، خبر داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای در همین رابطه گفت: آنتونی بلینکن روز گذشته با ژان ایو لودریان درباره گزراش هایی مبنی بر فعالیت های نظامی نگران کننده روسیه در داخل و نزدیک اوکراین و تعهد استوار آمریکا و فرانسه بر تمامیت ارضی و حاکمیت کی یف، بحث و گفتگو کرد.

همچنین مطابق این بیانیه، این دو درباره برنامه هسته ای ایران نیز گفتگو کردند.

ادعاهای بلینکن در حالی مطرح می شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته ضمن مقصر دانستن اروپا در مسئله بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان، اعلام کرد که مسکو آماده است به هر طریق ممکن برای حل و فصل وضعیت در مرز لهستان و بلاروس کمک کند، البته اگر در این خصوص چیزی به روسیه مربوط باشد.

پیشتر نیز در اوایل هفته، لودریان و «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه، از همتایان روس خود، یعنی «سرگئی لاوروف» و «سرگئی شویگو» خواستند تا با برگزاری نشست وزیران «نرماندی چهار» (Normandy Four) موافقت کنند و به مذاکرات در قالب نرماندی جامه عمل بپوشانند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز به نوبه خود گفت که قصد دارد در روزهای آینده با پوتین در کنار سایر موضوعات، درباره اوکراین نیز گفتگو کند.