شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سازمان ملل#یمن

درپی اقدام مزدوران سعودی صورت گرفت؛

یادداشت اعتراض آمیز دولت صنعا به سازمان ملل درباره اعدام اسرا

یادداشت اعتراض آمیز دولت صنعا به سازمان ملل درباره اعدام اسرا

رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از یادداشت اعتراض آمیز به سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی پیرامون اعدام ۱۰ اسیر فلسطینی توسط مزدوران سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمنی از یادداشت اعتراض آمیز به کمیساریای عالی حقوق بشر، سازمان مللل متحد، نماینده این سازمان در امور یمن و صلیب سرخ جهانی درباره اعدام ۱۰ اسیر یمنی توسط مزدوران ائتلاف سعودی خبر داد.

عبدالقادر مرتضی در گفتگو با شبکه خبری المسیره با بیان اینکه این جنایت و دیگر جنایات ائتلاف سعودی با مرور زمان فراموش نخواهد شد، بر اقدام برای پیگرد عاملان این نوع جنایات تاکید کرد.

وی همچنین افزود: جنایت اعدام این ۱۰ اسیر توسط مزدوران روز گذشته و تنها یک روز پس از اظهارات سرکرده گروه القاعده در یمن مبنی بر اعتراف به همدستی و مشارکت با ائتلاف سعودی در بسیاری از جبهه های نبرد صورت می گیرد.

این مقام یمنی در عین حال هویت ۱۰ اسیر یمنی مذکور را فاش و اعلام کرد که ۵ تن از آنها از استان الحدیده، ۵ اسیر از استان حجه و یک اسیر نیز از استان المحویت بودند.

وی در عین حال افزود: ما درباره جنایتکاران، آمران و برخی عاملان این جنایت داریم اطلاعات دقیقی داریم و تمام جزئیات را در پرونده این موضوع ثبت کرده ایم.

لازم به ذکر است که کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن پیش از این از اقدام مزدوران سعودی در اعدام ۱۰ اسیر یمنی در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، کمیته ملی امور اسرای یمنی اعلام کرد که مزدوران سعودی روز شنبه ۱۰ اسیر را به ضرب گلوله اعدام کردند.

این کمیته اعدام اسرای یمنی را اقدامی وحشیانه و تجاوزکارانه اعلام کرد که با بدیهی‌ترین حقوق، اخلاق و ارزش‌های دینی و انسانی در تضاد است.

این کمیته تاکید کرد: جنایت اعدام اسرا را محکوم و تاکید می‌کنیم که این اقدام گواهی بر جنایت مزدوران و رسوایی ننگینی برای اربابان آمریکایی، اماراتی و سعودی آنهاست.

کمیته ملی اسرای یمنی افزود: تکرار جنایات علیه اسرا نشان می‌دهد که این امر اقدامی سازمان یافته توسط کشورهای متجاوز و مزدوران به منظور انتقام از کسانی است که در مقابل اشغالگری و جنایات آنها می‌ایستند. مسئولیت کامل قانونی و اخلاقی درباره این جنایت علیه اسرا را متوجه سرکردگان مزدوران در ساحل غربی و کشورهای حامی آنها می‌دانیم.

این کمیته همچنین از نماینده سازمان ملل در امور یمن و همچنین این سازمان خواست تا این اقدام را محکوم کرده و برای پیگرد و محاکمه مرتکبان آن اقدام جدی انجام دهند.

کمیته ملی اسرای یمنی افزود: از سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن می‌خواهیم که برای حمایت از اسرا و حفظ حقوق آنها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

این کمیته از گروه‌های سیاسی و نهادهای داخلی و قبایل یمن هم خواست این جنایت علیه اسرا را محکوم کنند و با رسوا کردن مرتکبان آن، آنها را مورد پیگرد قرار دهند.