شهر خبر
گزارش اقتصادنیوز از تقویم رویدادهای اقتصادی جهان در این هفته

نیم‌نگاه بازار به طلای ۲۰۰۰ دلاری!بازار در انتظار نرمش فدرال رزرو

کدخبر: 454509
اقتصادنیوز: برخی تحلیلگران بازارهای جهانی با اشاره به مرزشکنی‌های هفته پیش طلا بر این باورند که این سطح قیمت طلا پیش‌درآمد یک نوسان بزرگتر در آینده‌ای نزدیک است.

به گزارش اقتصادنیوز این تحلیل‌گران تاکید می‌کنند پس از گذر طلا از مرز 1850 دلار در هر اونس، طلا می‌تواند برای افزایش بیشتر آماده شود.

افزایش تورم در آمریکا به بالاترین حد سه دهه اخیر، سرمایه گذاران را به سمت طلا متمایل کرده است، به طوری که این فلز گرانبها در هفته پیش نزدیک به 3 درصد افزایش ارزش داشت و معاملات آتی طلای در دسامبر(دی) آخرین بار در 1865.90 دلار معامله شد.

فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures در این زمینه به کیتکو نیوز گفت :«همه این نوسانات تحت تاثیر آمار تورم است. بازار شروع به پذیرش این واقعیت کرده است که تورم بیش از پیش‌بینی‌ها تداوم خواهد یافت. سال ها طول می کشد تا مشکلات زنجیره تامین به دلیل آثار بحران پاندمی کرونا، همه محرک ها و میلیون‌ها تقاضای متوقف شده برطرف شود.»

به نظر می‌رسد که در روزهای آینده همه نگاه ها به محدوده معاملاتی 1835 تا 1875 دلاری طلا خواهد بود. حرکت به پایین نشان دهنده پایان نوسان فعلی است، در حالی که حرکت به بالا می تواند حرکت به سمت 2000 دلار در هر اونس را آغاز کند.

هفته برای دلار:

در اوایل هفته، آمار خرده فروشی و تولید صنعتی آمریکا در کانون توجه قرار خواهد گرفت. با فشار تورمی که موجب رشد قیمت‌های مصرف‌کننده شده است، ارقام ضعیف خرده‌فروشی می‌تواند فدرال رزرو را برای تغییر نرخ‌های بهره بیشتر تحت فشار قرار دهد. آنان امیدوارند که فدرال‌رزرو در سیاست‌ها خود نوعی انعطاف یا نرمش نشان دهد.

روز پنجشنبه، PMI  تولیدی و آمار بیکاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. داده‌های بخش مسکن که قرار است در این هفته منتشر شود، تأثیری بر نوسان شاخص  دلار و بازارهای دیگر خواهد داشت. در جبهه سیاست پولی، انتظار داشته باشید که جلسه اعضای FOMC نیز تاثیرگذار باشد.

در هفته منتهی به 12 نوامبر، شاخص دلار آمریکا با 0.86 درصد افزایش به 95.128 رسید.

هفته برای یورو:

در اوایل هفته، داده های تجاری منطقه یورو و اعداد تخمین دوم تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه سوم مورد توجه قرار خواهند گرفت. در روز چهارشنبه، ارقام نهایی تورم منطقه یورو در ماه اکتبر(شهریور) نیز می‌تواند در جهت‌گیری بازارها نقش داشته باشد.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در این هفته چند سخنرانی مهم خواهد داشت، سخنرانی‌هایی که بسیاری از معامله‌گران بازار برای پیش‌بینی آینده آن را مورد توجه قرار خواهند داد.

در هفته گذشته، یورو با 1.05 درصد کاهش به 1.1445 دلار رسید.

Untitled-32