شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#زلزله بندرعباس

بازتاب زلزله بندرعباس در رسانه های خارجی

کدخبر: 454541
اقتصادنیوز: رسانه های روسیه و چین امروزه یکشنبه در گزارش های جداگانه، زلزله استان هرمزگان را بازتاب داده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، "سی جی تی ان"، تلویزیون انگلیسی زبان چین در گزارشی نوشت: بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC)، زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر روز یکشنبه حوالی بندرعباس در جنوب استان هرمزگان را لرزاند.

این  گزارش می افزاید: داده های این مرکز نشان می دهد که این زمین لرزه که پیش از این ۶.۵ ریشتر اندازه گیری شده بود، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است که عمق نسبتا کمی است.

 رسانه های محلی گزارش دادند که دست کم یک نفر کشته شده است.

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین هم نوشت که هیچ آسیب بنیادی به خانه‌های این منطقه وارد نشده است.

این گزارش می افزاید: تیم های امدادی به مناطق آسیب دیده اعزام شده اند.

شینهوا نوشته است به گفته برخی از ساکنان، این زمین لرزه ها در سراسر خلیج فارس نیز احساس شده است.

 بر اساس این گزارش، مرکز ملی هواشناسی امارات در توئیتی اعلام کرد: این زمین لرزه در شمال و شرق امارات متحده عربی بدون هیچ خسارتی احساس شد.

شینهوا می افزاید: ایران دارای خطوط گسل زیادی است و در سال های اخیر متحمل چندین زلزله ویرانگر شده است.

رسانه های روسیه 

رسانه های روسیه از جمله شبکه تلویزیونی راشاتودی روز یکشنبه در گزارشی به نقل از مرکز زلزله نگاری اروپا- مدیترانه اعلام کرد: زمین لرزه ساعت ۱۵ و ۸ دقیقه به وقت مسکو احساس شده است و کانون زمین لرزه در عمق یکصد کیلومتری و در ۴۷ کیلومتری شمال غربی شهر بندر عباس قرار داشت.

رسانه روسی افزود: مراکز زلزله نگاری پیشتر از وقوع زمین لرزه ۵.۳ درجه در مقیاس امواح درونی زمین (ریشتر) در استرالیا خبر داده بودند.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با اشاره به اینکه دو زمین لرزه در جنوب ایران رخ داد نوشت: زمین لرزه دوم به بزرگی ۶.۳ ریشتر بود و کانون زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زیر زمین بود. 

این رسانه افزود: کانون زلزله در ۶۲ کیلومتری شمال غربی شهر بندر عباس یا جمعیت ۳۵۲ هزار نفر بود. 

 خبرگزاری تاس ،  رادیو روسی گاواریت ماسکوا ، خبرگزاری ریانووستی گزارش دادند : کانون زلزله در شمال غرب بندر عباس قرار داشت و گزارشی از شمار تلفات و خسارات احتمالی بدست نیامده است.

  شماری از تارنمای روسی از جمله وستنی قفقاز، مویکا۷۸، لایف رو و پایگاه اینترنتی هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاکتی، زمین لرزه جنوب ایران را پوشش خبری دادند.