شهر خبر

هند به آشوب کشیده شد/10 نفر کشته شدند

دستکم ۲۶ تن از شورشیان مائوئیست در نبرد مسلحانه ای در یک جنگل دورافتاده در هند با نیروهای دولتی این کشور کشته شدند.

هند به آشوب کشیده شد/10 نفر کشته شدند

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری الجزیره قطر، پلیس اعلام کرد که در درگیری روز شنبه در جنگل‌های منطقه "گادچیرولی" در حدود یک هزار کیلومتری شرق بمبئی که چند ساعت به طول انجامید سه کماندو به شدت زخمی شدند .

گادچیرولی یکی از چندین منطقه اصلی کانون فعالیت شورشیان مائوئیست در مناطق غنی از منابع طبیعی در مرکزی و شرقی هند است که ده ها هزار تن از جنگجویان با نیروهای دولتی نبرد می‌کنند.

پلیس اعلام کرد این درگیری مسلحانه زمانی شروع شد که کماندوهای پلیس ویژه هندوستان در جنگل "ماردینتولا" راه گروهی از شورشیان را بستند.

یک فرمانده پلیس محلی که خواست نامش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت که دستکم ۲۶ "ناکسال" (نام محلی برای شورشیان چپگرا) کشته شدند. مائوئیست‌ها در هند به عنوان ناکسالی شناخته می‌شوند زیرا شورش چپگرایانه آنها در سال ۱۹۶۷ در روستای "ناکسالباری" در ایالت "بنگال غربی" در شرق هند شروع شد.

این افسر پلیس گفت که نیروهای ویژه در میان تیراندازی‌های پراکنده همچنان در حال عملیات جست‌وجو در منطقه هستند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که ظن آن می‌رود که یکی از رهبران ارشد شورشیان نیز در میان کشته شدگان باشد.

این تازه ترین مورد از درگیری‌ها در این مناقشه طولانی مدت است که در دهه ۱۹۶۰ شروع شده و تا کنون هزاران کشته به جا گذاشته است.

دولت هند ده ها هزار نیرو را برای نبرد با شورشیان در منطقه موسوم به "کریدور سرخ" که در چندین ایالت مرکزی، جنوبی و شرقی امتداد دارد اعزام کرده است. مائوئیست‌ها ادعا می‌کنند که از حقوق قبیله‌های محلی و بومی و سایر گروه های حاشیه‌ای دفاع می‌کنند. برخی گزارش ها حاکی است که از سال ۲۰۰۰ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر شامل غیرنظامیان، شورشیان و نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها کشته شده اند.

وبگردی