شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کی روش

اسکوچیچ در آستانه شکستن رکورد رویایی کی روش ؛ ایران ۲۰۲۲ جاودانه می شود ؟

تیم ملی در آستانه زود هنگام ترین صعود تاریخش به جام جهانی

تیم ملی در آستانه تاریخ سازی

تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت برتری متوالی بر سوریه و عراق به رکورد زود هنگام ترین صعود تاریخش به جام جهانی دست می یابد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، در صورت پیروزی تیم ملی در بازی سه‌شنبه شب مقابل تیم ملی سوریه، صعود شاگردان دراگان اسکوچیچ به جام جهانی را تقریبا باید قطعی دانست اما به نظر می‌رسد جشن صعود، ۷ بهمن و در بازی ایران و عراق در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

تیم ملی که در فاز نتیجه‌گیری، فوق‌العاده( ۱۱ برد و یک مساوی در ۱۲ مسابقه) عمل کرده، حالا می‌تواند در پایان هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، بلیت قطر را برای تیمش رزرو کند. اتفاقی که باعث خواهد شد سریعترین صعود به جام جهانی هم به رکوردهای تیم ملی در تیم ملی اضافه شود.

در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی در فاصله دو هفته تا پایان بازیها و بعد از پیروزی مقابل ازبکستان، مسافر جام جهانی شد. ماجرای جام جهانی ۲۰۱۴ را هم که قطعا خاطرتان هست که هفته آخر اتفاق افتاد.

برانکو ایوانکوویچ و تیمش هم در فاصله یک هفته تا پایان رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶، جشن صعود را بعد از پیروزی مقابل بحرین در ورزشگاه آزادی برگزار کردند.

در انتخابی جام جهانی ۱۹۷۸ هم که ایران اولین حضورش در جام جهانی را تجربه کرد، شاگردان حشمت مهاجرانی با پیروزی خانگی مقابل استرالیا، مسافر آرژانتین شدند تا بازی آخرشان مقابل کویت، تشریفاتی باشد.

در هر حال تیم ملی با گران قیمت ترین مربی ها به این رکورد نرسیده بود و اگر ایران ۷ بهمن به جام جهانی صعود کند، یک رکورد جدید ثبت می شود. این در حالی بود که ایران در مرحله قبلی انتخابی جام جهانی، برای اولین بار در بحرین را در خاکش شکست داد و بر تیم ملی عراق پس از ۱۰ سال چیره شد. تیم ملی ممکن بود حتی با یک تساوی هم از دور رقابتها حذف شود اما حالا در صورت شکست دادن سوریه و عراق، رکورد سریع‌ترین صعود به جام جهانی در تاریخ فوتبال ایران می‌شکند.