شهر خبر

ناصر محمدخانی در گفت و گو با خبرورزشی:

این ستاره پرسپولیس از جنس طلاست/ کسانی که به علی کریمی رأی ندادند حالا پاسخگو باشند

تیم ملی با بازیکنان حرفه ای خودش کامبک کرد

ناصر محمدخانی ستاره تیم ملی و پرسپولیس از دیدن نمایش وحید امیری در بازی با لبنان به وجد آمده است.

این ستاره پرسپولیس از جنس طلاست/ کسانی که به علی کریمی رأی ندادند حالا پاسخگو باشند
خبرورزشی -

چپ پای هنرمند دهه ۶۰ پرسپولیس چند روزی را به دلیل بیماری کُرونا بستری بود اما در حال حاضر خیلی بهتر شده و باز هم مثل همیشه با دقت زیاد مسابقات فوتبال را پیگیری می کند. شنیدن تازه ترین صحبت های ناصر محمدخانی خالی از لطف نیست. گفت و گوی خبرورزشی با ناصر محمدخانی را در زیر بخوانید:

می خواهیم قبل از هرچیز نظرتان را درخصوص بازی ایران و لبنان بدانیم. انصافا وقتی بازی به دقیقه ۹۰ رسید فکرش را می کردید بتوانیم کامبک کرده و دو گل دیگر بزنیم؟

شما خودتان فکرش را می کردید؟! البته شاید فکر می کردیم یک گل بزنیم و مساوی کنیم اما دو گل فوق العاده بود. خیلی خوشحال شدیم و...

دلیل این بازگشت یا کامبک رؤیایی چه بود؟

بازیکنان حرفه ای مثل سردارآزمون، وحید امیری و نوراللهی که فوق العاده با تمرکز بازی کردند.

در حالی که به نظر می رسید روی نیمکت تیم ملی ایران تمرکز کافی وجود نداشته باشد؟

به هرحال نیمکت باید همیشه آرامش داشته باشد تا این آرامش به تیم تزریق شود. اشاره سردار آزمون هم همین بود.

بهترین بازیکن این دیدار از نظر شما چه کسی بود؟

احمد نوراللهی و سردار آزمون خیلی خوب بازی کردند و دو گل ارزشمند زدند اما انتخاب من وحید امیری است. این پسر یک تکه جواهر است.

مجید جلالی به او لقب الماس داده است!

واقعا برای من هم جالب است هافبکی که چپ پاست و پست تخصصی اش هافبک و وینگر چپ است در دفاع چپ، هافبک و وینگر راست به پرسپولیس و تیم ملی کمک می کند. وحید امیری یک آچار فرانسه از جنس طلاست و خدا را شکر قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد.

واقعا سخت است در ۳۳ سالگی این همه دوندگی داشته باشید و بتوانید در پست های مختلف بازی کند. قبول دارید؟

دقیقا همین طور است. شما می بینید هر مربی که آمده از کی روش، برانکو، ویلموتس و یحیی گل محمدی بگیرید تا کالدرون و دراگان اسکوچیچ همگی وحید امیری را قبول دارند. او نه تنها از لحاظ فنی بهترین بازیکن لیگ ماست بلکه از نظر اخلاقی هم محشر و بی نظیر است. افتادگی زیادی دارد و خود من از دیدن بازی او لذت می برم.

بازی بعدی تیم ملی ما سه شنبه برابر سوریه است. این دیدار را چطور پیش بینی می کنید؟

بچه های ما بازی سختی را برابر لبنان پشت سر گذاشتند و حالا باید در اردن به مصاف سوریه بروند. سوریه هم تیم خطرناکی است که دو مهاجم زهردار به اسامی عمر سوما و عمر خربین دارد.

البته گفته می شود عمر خربین مصدوم است و به بازی با ایران نمی رسد؟

معلوم نیست این خبر درست باشد. شاید بلوف زده باشند ولی به هر صورت بازی با سوریه همیشه برای تیم ملی ایران سخت بوده است. از آن گذشته اخباری که از تیم ملی می رسد هم جالب نیست.

منظور شما کمبود امکانات و لباس در تیم ملی است؟

خیلی زشت است که چنین اخباری از تیم ملی ایران به گوش می رسد. رئیس فدراسیون با هزار وعده مختلف آمد و حالا تیم ملی لباس هم ندارد. این اخبار اصلا برای فوتبال ما قشنگ نیست.

علی کریمی گفته است مقصر کسانی هستند که به ادامه این وضعیت رأی دادند. نظر شما چیست؟

بله، درست می گوید. کسانی که به علی کریمی با آن همه سابقه فوتبالی و سلامتی که ما در او سراغ داریم رأی ندادند حالا باید پاسخگو باشند. تیم ملی یک کشور نماد آن کشور است و باید بهترین امکانات را در اختیار داشته باشد نه اینکه برای تأمین لباس خود هم ... بگذریم آقا! هر چه صحبت کنیم بی فایده است.

آخرین باری که با شما درباره پرسپولیس صحبت کردیم گفتید شیراز بودید و از شدت ناراحتی پیش از سوت پایان بازی توسط داور تلویزیون را خاموش کرده و رفتید بیرون برای پیاده روی! حالا شرایط پرسپولیس را چطور می بینید؟

پرسپولیس دو، سه بازیکن خوب و کلیدی از دست داده است اما باید زود خودش را پیدا کند. این تیم هنوز مدعی اول قهرمانی است و یک مقدار این وسط به نظر می رسد وزارت ورزش باید بیشتر به فکر باشگاه پرسپولیس باشد. تیم هنوز با سرپرست موقت اداره می شود و هنوز تکلیف هیئت مدیره مشخص نیست. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات به حداقل برسد.

با محمد پنجعلی که صحبت می کردیم به ما گفت اصلا علاقه ای به عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ندارد. نظری ندارید؟

محمد پنجعلی کاپیتان پرسپولیس و تیم ملی بوده است اما با تواضع چنین حرفی می زند. ای کاش مسئولانی هم که بدون رزومه و سابقه روشن در فوتبال به پرسپولیس می آیند، پست می گیرند و هیچ کار مفیدی هم انجام نمی دهند از پنجعلی یاد بگیرند!