شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش

داعش به محاصره درآمد+جزییات

الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای این سازمان شماری از عناصر گروه تروریستی داعش را در رشته کوه «حمرین» استان دیاله واقع در شرق این کشور محاصره کردند.

داعش به محاصره درآمد+جزییات

به گزارش منیبان، بخش رسانه ای الحشد الشعبی در بیانیه ای خبر داد که یک نیرو از تیپ چهارم بسیج مردمی توانست شماری از عناصر داعش را در رشته کوه حمرین در منطقه مشرف به جاده بغداد – کرکوک محاصره کند.

بیانیه می افزاید که نیروهای این تیپ در ادامه عملیات روز گذشته علیه تروریست ها شماری از عناصر داعش را به محاصره درآورند و اکنون عملیات نابودی آنها و پاکسازی منطقه از وجود داعش آغاز شده است.

الحشد و ارتش عراق روز اول عملیات امنیتی گسترده در رشته کوه حمرین را با تخریب ۵ پناهگاه پسماندهای تروریست داعش به پایان رساندند؛ آشیانه هایی که داعش از آنها برای حملات علیه شهروندان و نیروهای امنیتی استفاده می کرد.

همچنین در روز نخست عملیات دیاله ۳ بمب آماده انفجار تروریست ها خنثی شد.

بسیج مردمی عراق روز گذشته (شنبه) از آغاز اجرای عملیات امنیتی برای تعقیب بقایای داعش در کوه های حمرین استان دیاله خبر داد.

بیانیه الحشدالشعبی تصریح کرد که فرماندهی بخش عملیات دیاله در ارتش و بسیج مردمی، عملیات امنیتی را از هشت محور در منطقه محدود به جاده بغداد- کرکوک جاده ای در رشته کوه حمرین در دیاله و مسیر «قره تپه» برای تعقیب بقایای داعش آغاز کردند.

در همین پیوند نیز امروز (یکشنبه) الحشد الشعبی عملیات تعقیب و نابودی داعش در رشته کوه «بادوش» در استان «نینوا» واقع در شمال عراق کلید زد.

سازمان الحشد الشعبی در خبر دیگری اعلام کرد که  نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در درگیری با بقایای «داعش» در جنوب «موصل» موفق به خنثی سازی حمله تروریست ها و در ادامه فرار عناصر داعش شدند.

منابع عراقی امروز (یکشنبه) اعلام کردند که تیپ ۲۵ الحشد الشعبی در جنوب موصل مرکز استان «نینوا» پس از درگیری با عناصر داعش موفق شدند حمله تروریست ها را خنثی و آنها را به عقب برانند.

مناطق کوهستانی و بیابانی استان های دیاله در شرق و نینوا در شمال عراق از پناهگاه های بقایای گروه تروریستی داعش در این کشور به شمار می رود.

عراق سال ۲۰۱۷ میلادی پس از ۳.۵ نبرد با داعش پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد اما با این وجود هسته های پراکنده و بقایای تروریست ها همچنان در استان های شرقی، شمالی و غربی هر از گاه به نیروهای امنیتی و شهروندان غیر نظامی حمله می کنند.

وبگردی