به گزارش برنا، منابع خبری اردو زبان امروز گزارش دادند که داعش مسئولیت عملیات روز گذشته در منطقه قبیله‌ای باجور علیه خودروی نیروهای امنیتی را بر عهده گرفته است که درپی آن دو نفر از نیروهای پلیس کشته شدند.

این حادثه درپی انفجار بمب کارگذاشته شده در کنار جاده و در مسیر حرکت خودروی نیروهای پاکستانی به وقوع پیوست.

رسانه‌های پاکستانی روز شنبه به نقل از مقامات پلیس اعلام کردند: خودروی نیروهای امنیتی در منطقه قبیله‌ای «باجور» در شمال غرب واقع در ایالت خیبرپختونخوا هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت. همچنین ساعاتی بعد از آن یک فقره انفجار بمب در «کویته» مرکز ایالت بلوچستان نیز به وقوع پیوست.

اوایل شهریور ماه امسال یازده نفر از تروریست‌های داعش طی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان کشته شدند، رویدادی که بار دیگر تحرکات این گروه تروریستی در پاکستان را برجسته می‌کند.

پیش‌تر اندیشکده دولتی پژوهش‌های سیاسی در پاکستان طی گزارشی درباره تحرکات داعش در طول ۵ سال گذشته در این کشور اعلام کرد: هشت فقره بمب‌گذاری و عملیات مسلحانه توسط عناصر داعش بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که دست کم ۵۱۵ نفر کشته و ۸۹۳ نفر زخمی شدند.

رسانه‌های پاکستانی اردیبهشت ۱۳۹۸ به نقل از منابع غربی گفته بودند، گروه تروریستی داعش که در منطقه کشمیر تحت کنترل هند از تشکیل ولایت خبر داده بود، اکنون مدعی تاسیس ولایت در پاکستان شده است.