شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه

عناصر وابسته به ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتادند

منابع محلی در سوریه از درگیری مجدد عناصر وابسته به ترکیه که مناطق از شمال این کشور را اشغال کرده اند، خبر دادند و اعلام کردند که این درگیریها موجب به هلاکت رسیدن تعدادی از این عناصر شده است.

عناصر وابسته به ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتادند

به گزارش منیبان، منابع محلی در شمال سوریه امروز (یکشنبه) اعلام کردند که برای دومین بار در چند روز گذشته، درگیری‌ شدیدی میان عناصر مسلح وابسته به ترکیه در منطقه «الحسکه» و «الرقه» در شمال سوریه روی داده است. جمعه گذشته نیز این عناصر وابسته به ترکیه با یکدیگر درگیر شده بودند.

بر اساس اطلاعیه «دیده بان حقوق بشر سوریه» که به معارضان سوری تعلق دارد، درگیری‌های گسترده میان عناصر وابسته به ترکیه که در آن از سلاحهای سنگین و نیمه سنگین استفاده شده، تاکنون یک کشته و شماری زخمی در میان دو طرف به دنبال داشت.

این دیدبان که مقر آن  در لندن پایتخت انگلیس قرار دارد، در این اطلاعیه به نقل از منابع محلی سوری اعلام کرد که درگیری با اسلحه مسلسل و برخی سلاح های متوسط ​​بین عناصر وابسته به گروه «لشکر حمزه» وابسته به ترکیه در نزدیکی شهر «راس العین» در حومه شمالی الحسکه رخ داد.

بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر به نقل از منابع محلی، دلایل این درگیری‌ها تاکنون اعلام نشده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه متعلق به معارضان سوری جمعه گذشته نیز از درگیری‌ میان گروه‌های وابسته به ترکیه در مناطق «نبع الربیع» در حومه الرقه خبر داده بود.

بر اساس اطلاعیه این دیدبان، درگیری میان عناصر گروه‌های «احرار الشرقیه» و «فیلق الشام» وابسته به ترکیه با تسلیحات متوسط ​​و سنگین در «عین عیسی»، «الشرکراک » و «حمام الترکمان» در حومه شمالی الرقه رخ داد. این درگیریها ابتدا با حمله نیروهای احرار الشرقیه و تصرف مقرهای «ابوجهاد الرقه» و لشکر «الخطاب» وابسته به فیلق الشام آغاز شد.

درگیری و تنش در منطقه به کشته‌شدن دست‌کم یک نفر و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی در روستای «الشرکراک» و همچنین تعدادی از طرف‌های متخاصم منجر شده است.

در همین حال گروه مسلح احرار الشرقیه اعلام کرده که سه تن از اعضای لشکر الخطاب را به اسارت درآورده است. این دو گروه سوری مسلح هر دو به ترکیه وابسته هستند.

شمال سوریه در سال‌های اخیر به دلیل حاضر نبودن نیروهای این کشور و در مقابل تصرف این منطقه از سوی تروریست‌های تکفیری، کُردها، نظامیان ترکیه و نیروهای آمریکا، دچار ناامنی و هرج و مرج شدیدی شده است، به حدی که این منطقه بین نیروهای یاد شده تقسیم شده و مردم شمال سوریه در سال‌های اخیر به دلیل ناامنی مشکلات فراوانی را تجربه کرده‌اند.

هرچند آنکارا با آغاز بحران سوریه و تبدیل آن به جنگ در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ در حمایت و پشتیبانی از تروریست‌ها نقش بسیار پررنگی داشته، اما حضور نظامیان ترک در شمال سوریه و اشغال برخی مناطق آن از سال ۱۳۹۵ و در ادامه با ساخت دهها پایگاه غیرقانونی در شمال سوریه شروع و تکمیل شد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات «سپر فرات» (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات «شاخه زیتون» (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله «عفرین» و شهرهای «الباب»، «اعزاز» و «جرابلس» را اشغال کرده و در استان ادلب نیز در حمایت از گروه تروریستی «تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) چند پایگاه ایجاد کرده است.

گروههای تروریستی وابسته به ترکیه که نقش اساسی در ناامن کردن شمال سوریه دارند، به منظور گسترش منطقه نفوذ خود، دایما در حال درگیری با یکدیگر هستند که در این میان بیشترین زیان را غیرنظامیان منطقه متحمل می شوند.

وبگردی