شهر خبر

با این چهار روش رشد ناخن‌هایتان را سرعت ببخشید

با این چهار روش رشد ناخن‌هایتان را سرعت ببخشید

معمولاً افراد به دلایل مختلفی با مشکلات مربوط به ناخن مواجه می‌شوند و این مسئله در تمام سنین امری رایج است. سوءتغذیه شدید می‌تواند یکی از دلایل ضعیف و ناسالم بودن ناخن‌ها باشد.

به گزارش مشرق، جویدن ناخن نیز یکی از عادات مضری است که علاوه بر آسیب رساندن به ناخن‌ها، می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های باکتریایی در معده و بدن شود. همچنین استفاده نکردن از پوششِ پایه قبل از لاک زدن می‌تواند به ناخن‌ها صدمه بزند و سلامت آنها را به خطر اندازد. جویدن ناخن هم می‌تواند ناخن‌ها را شکننده و ضعیف کند.

برای داشتن ناخن‌های سالم و محکم، کافیست نکات زیر را بخوانید و به آنها عمل کنید.

۱- سعی کنید ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید

همانگونه که از پوست و مو خود مراقبت می‌کنید، آبرسانی و حفظ رطوبت ناخن برای جلوگیری از صدمه دیدن صدف ناخن و همچنین پیشگیری از ابتلا به عفونت ضروری است. مرطوب نگه‌داشتن ناخن با استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده بسیار آسان است.

۲- از جویدن و گاز گرفتن ناخن‌ها بپرهیزید

جویدن ناخن در مواقع اضطراب یا طبق عادت، در اغلب افراد رایج است. بهترین روش برای مهار این عادت، کاور کردن ناخن‌ها با بانداژ، چسب زخم یا چیزی شبیه آن است. راه دیگر هم انجام تمرینات ذهن‌آگاهی و مدیتیشن است.

۳- حین انجام کارها از دستکش استفاده کنید

دست‌ها مدام درگیر انجام کارهای مربوط به خانه، باغچه، دفتر کار و… هستند. برای همین علاوه بر دست‌ها، ناخن‌ها نیز در معرض ساییدگی، شکستگی و مواد شیمیایی قرار می‌گیرند. بهتر است هنگام انجام کارهای سنگین و سخت و یا دارای آلودگی مانند شستن لباس یا ظروف، باغبانی و یا کارهای ساده تعمیرات منزل، از دستکش استفاده کنید. شما با استفاده از دستکش، پس از مدتی شاهد تفاوت ظاهری و سلامت ناخن خواهید بود.

۴- بهداشت را رعایت کنید

با حفظ بهداشت ناخن، می توان از شکنندگی، ساییدگی و فرسودگی کوتیکول ناخن جلوگیری کرد. برخی از کارهایی که می‌توانید برای ارتقا بهداشت ناخن انجام دهید، شامل کوتاه کردن به موقع و سوهان کشیدن منظم، تمیز کردن زیر ناخن، مرطوب نگه‌داشتن پوست داخل و اطراف ناخن است.

منبع: خبرآنلاین