شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رحمتی

تحلیل جالب دستیار رحمتی از مربیان کروات/ فقط کرانچار خوب بود

دستیار سابق سیدمهدی رحمتی گفت:

تحلیل جالب دستیار رحمتی از مربیان کروات/ فقط کرانچار خوب بود

به گزارش منیبان، مصاحبه علی سامره را می خوانید:

چهار هفته از لیگ گذشته و سه مربی برکنار شدند و همچنان بحث‌های حاشیه‌ای پیرامون آن وجود دارد.

 فکر می‌کنم کیفیت لیگ نسبت به فصل گذشته بهتر شده و بازیکنان با انگیزه بیشتری به میدان می‌روند و همین به رشد فوتبال کمک می‌کند که آن هم دلایل خاص خودش را دارد. مشکل اصلی فوتبال ما مدیریت است؛ وقتی برخی مدیران فوتبالی نباشند طبیعتاً اطرافیانش هم که منتخب او هستند تصمیمات اشتباهی می‌گیرند. حالا این اشتباه می‌تواند انتخاب سرمربی، مربی و حتی اسپانسر باشد.

یعنی دلیل این حواشی‌ همین است؟

 صد در صد یکی از دلایلش همین است. زمانی که انتخاب‌ها اشتباه باشد فوتبال ضربه می‌خورد. در این شرایط مربی متوجه می‌شود که با یکی دو باخت جایگاهش را از دست می‌دهد و به همین دلیل بعد از باخت مسائلی را برای انحراف اذهان هواداران و مسئولان باشگاهش مطرح می‌کند تا ایرادهای فنی‌اش مشخص نشود. در واقع تا زمانی که اعتماد دوطرفه وجود نداشته باشد همین مسائل تکرار خواهد شد.

در این میان بازیکن آسیب می‌بیند؟

 ببینید بازیکنان الان خیلی حرفه‌ای قرارداد می‌بندند. آنها ابتدا با انگیزه بالا برای تیم‌شان بازی می‌کنند تا با توجه به مشکلات اقتصادی برای فصل بعد بهترین قرارداد را امضا کنند.

اما قبول دارید تیم‌هایی که بیشتر هزینه کردند شانس بیشتری برای قهرمانی دارند؟

 شما شک نکنید تیم‌های پولدار شانس رفتن به بالای جدول را دارند و اگر در این میان تیم پولداری پیدا شد که در انتهای جدول قرار داشت حتماً مشکل فنی دارد. در شرایط فعلی تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید بالای 100 میلیارد هزینه کند و تیم‌هایی که می‌خواهند بمانند حدود 50 میلیارد اما بعضی‌ها بالای 100 میلیارد و حدود 150 میلیارد هزینه می‌کنند و فقط خوشحالند که سقوط نکردند.

شرایط استقلال را در این چهار هفته چطور ارزیابی می‌کنید؟

 به نظرم استقلال نظم مدیریتی پیدا کرده و حواشی‌اش کمتر شده است. البته باید امیدوار باشیم که همین روند ادامه پیدا کند چرا که هنوز بازی‌های سخت‌تر این تیم مانده و محک جدی نخورده است. شاید الان زود باشد که بخواهیم قضاوت کلی داشته باشیم.

ضمن اینکه آنها نسبت به فصل گذشته قائدی، ریگی و چند بازیکن‌شان را از دست دادند که پیدا کردن جایگزین برای‌شان خیلی سخت است.

 مسعود ریگی خودش یک تیم است. اهمیت او برای استقلال مثل نوراللهی برای پرسپولیس است. شاید بازی‌شان خیلی به چشم نمی‌آمد اما جزو بهترین‌های لیگ ما بودند. من هم با شما موافقم که جایگزین‌شان پیدا نشده است.

خارجی‌های جدید چطور؟

 بازیکنان خوب و باهوشی هستند که نیاز دارند نفرات کناری‌شان هم در همان سطح باشند. وقتی یک بازیکن در سطح بالا نمی‌تواند کارآیی صد در صدی داشته باشد یک دلیلش نفرات کناری‌اش است. البته این موضوع شامل همه تیم‌ها می‌شود.

چند روز پیش باشگاه استقلال از پیشکسوتان دعوت کرده بود که...

 من آن موقع رفسنجان بودم که تماس گرفتند. اگر تهران بودم حتماً می‌رفتم.

این جلسات چقدر تأثیر دارد؟

 ببینید استقلال الان صدر است و حاشیه ندارد. اما همان طور که گفتم باید دید در شرایط سخت چه تصمیماتی برای این تیم گرفته می‌شود. امیدوارم این نظمی که با مدیریت جدید ایجاد شده تداوم داشته و استقلال تا پایان فصل همین روزهای خوب را تجربه کند. در واقع زمانی که همه چیز خوب است همه خوب هستند اما آیا در روزهای سخت هم همینطور خواهد بود. این همان موضوعی است که باید به آن امید داشت و تصمیم گیرندگان بهترین تصمیم را در آن شرایط بگیرند.

استقلال بعد از سه پیروزی مقابل فجر متوقف شد. تیم سابقت را چطور می‌بینی؟

 من متأسفانه آن بازی را کامل ندیدم اما بازیکنان این تیم خیلی با انگیزه هستند که امیدوارم در نهایت به هدف‌شان در لیگ برسند.

فصل قبل هدایت پدیده را برعهده داشتید که عملکردتان قابل دفاع بود اما الان این تیم در انتهای جدول است.

 شرایط فعلی این تیم به خاطر لج و لجبازی است. به نظرم همان موقع که مشکلاتی برای این تیم به وجود آمد باید مالک باشگاه تکلیف را روشن می‌کرد. در مقطعی مسئولان شهر مشهد کمک کردند اما به هرحال مسئولیت تیم با مالک بوده و این دو دستگی به تیم ضربه می‌زند. فصل قبل که آقای رحمتی بود و کادرش همه دست به دست هم دادند و در نهایت تیم را میانه جدول تحویل دادند. همان موقع خیلی‌ها فکر کردند اینجا ریخت و پاش شده یا اینکه ما کار خاصی نکردیم اما الان می‌بینید که وضعیت‌شان به چه صورت شده است. به هرحال امیدوارم شرایط‌شان بهتر و روزهای خوب به نماینده استان خراسان برگردد.

از لیگ فاصله بگیریم و به تیم ملی بپردازیم که با وجود بحث طارمی- اسکوچیچ توانست لبنان را هم شکست دهد.

 من می‌خواهم به آقای اسکوچیچ بگویم اگر فوتبال ما بازیکن تاکتیک پذیر ندارد چرا نمی‌روی و اصلاً چرا مسئولیت قبول کردی. وقتی مشکلی در اردوی تیم ملی پیش می‌آید باید بدانند که یک خانواده هستند و بحث را رسانه‌ای نکنند. اگر واقعاً این طوری هست که اسکوچیچ گفته این وظیفه اوست که شرایط را تغییر دهد. اگر اشتباه نکنم حدود هشت سال شده که ایشان به فوتبال ما آمده و اگر بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند یادتان باشد که شما در این مدت در تیم‌های ملوان بندر انزلی، فولاد خوزستان، خونه‌به‌خونه بابل و صنعت نفت آبادان کار کردی و نان همین بازیکنان راخورده‌ای. به نظرم اسکوچیچ به کشوری برود که بازیکنانش تاکتیک پذیر باشند.

شما سابقه همکاری با کروات‌ها را داشتی؟

 من یکی از کسانی هستم که با شش مربی کروات در داخل و خارج کار کردم. آنها تمرین دهنده خوبی هستند اما وقتی به یک سطح بخصوص می‌رسند نگاه‌شان از بالا به پایین و خیلی مغرورانه می‌شود. به نظرم اسکوچیچ یکی مثل بگوویچ است.  روحیات‌ این مربیان را می‌شناسم و این مدل حرف زدن را توهین به فوتبال ایران می‌دانم.

و بهترین کروات از نظر شما.

 خدا بیامرز کرانچار.

تیم ملی، لبنان را شکست داد در حالی که در ترکیب اصلی 10 لژیونر بود انگار تعطیلی لیگ به خاطر یک بازیکن (وحید امیری) صورت گرفت. البته روی نیمکت چند ملی‌پوش لیگ‌مان حضور داشتند.

 به هرحال این لژیونرها هم زمانی جزو بهترین‌های لیگ ما بودند. باز هم الان شرایط بهتر شده و مثل زمان کی‌روش نیست که بعضی مواقع نفراتی دعوت می‌شدند که کارنامه خوبی نداشتند و بعد از یکی دو اردو دیگر دعوت نمی‌شدند. خدا را شکر تیم ملی با امتیازهایی که به دست آورده صعودش از نظر من به جام جهانی قطعی شده است.

بازیکنان تیم ملی هم بعد از پیروزی مقابل لبنان به نداشتن لباس کافی و مسائل دیگر اعتراض داشتند.

 این موضوع واقعاً عجیب است. یک زمانی در استقلال ما این مشکلات را داشتیم و اگر در تیم باشگاهی این موضوعات مطرح شود قابل قبول است اما نه تیم ملی. من فکر می‌کنم سهل انگاری شده چون به هرحال آنها با اسپانسرشان قرارداد دارند و نباید این مشکلات ایجاد شود. الان هم فدراسیون باید این موضوع را خیلی زود حل کند.

وبگردی