شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#رزمایش#کارکنان
صحن علنی|

بیانیه تقدیر نمایندگان از ارتش پیرو برگزاری رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰

نمایندگان در بیانیه‌ای از تلاش‌های بی وقفه فرماندهان، افسران، درجه داران و سربازان و کارکنان نیرو‌های چهارگانه ارتش به ویژه امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در برگزاری رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ تقدیر و تشکر کردند.
خبرگزاری میزان - روح‌الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز مجلس، بیانیه بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان در تقدیر و تشکر از ارتش در برگزاری رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ را قرائت کرد.
 
متن بیانیه به شرح زیر است:

اقتدار این است که یک ملت از درون بجوشد، هم علم را، هم نظامی گری را، هم سازندگی را، هم پیشرفت را و هم عزت بین المللی را برای خود کسب کند این‌ها مولفه‌های اقتدار یک ملت است (از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷).

رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰ با اهداف راهبردی و ایجاد بازدارندگی از طریق عمق بخشی و شناسایی و انهدام اهداف دوردست دشمنان، تاب آوری تجهیزات ارتش در مقابل رادار‌های دشمن و توسعه و دفاع چند جانبه و نیز با اهداف عملیاتی ارتقای توان رزم و دفاع از استقلال تمامیت ارضی، استمرار و تقویت حضور اثرگذار در آب‌های دوردست بین المللی و مناطق راهبردی، پایش خطوط انتقال انرژی، ارتقای آمادگی ارتش برای ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان و در صورت نیاز اقدامات مقابله‌ای برقراری امنیت پایدار برای خطوط مواصلاتی خود، حمایت از حمل و نقل دریایی و اقتصاد دریا محور، ارتقای آمادگی و کارایی قرارگاه‌ها و مراکز کنترل فرماندهی ثانویه و متحرک، انتقال دانش و تجربه نسل جوان، بهره برداری از قابلیت‌های موجود در حوزه پهباد، ارزیابی سرعت عمل و چالاکی ترکیب توان و قدرت نیرو‌های چهارگانه آجا در پشتیبانی آتش و ... با حضور تیپ‌های متحرک هجومی، زرهی و توپخانه انواع هواپیما‌های شناسایی، جنگنده و ترابری، انواع شناور‌های سطحی و زیرسطحی، انواع پهباد‌های شناسایی و رزمی در برد مختلف، انواع سامانه‌های موشکی سطح به سطح، زمین به هوا، ساحل به دریا، سامانه‌های جنگ الکترونیکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه ۱۴۰۰ به مدت ۳ روز در منطقه جنوب شرقی کشور برگزار شد.

در طول رزمایش ۱۳۲ تمرین برای نیروگاه چهارگانه ارتش در قالب عملیات مشترک و هماهنگ و همزمان پیش بینی و اجرا شد که به حول و قوه الهی نیرو‌های منطقه با سربلندی و رضایت فرماندهان ماموریت‌های محوله را با موفقیت انجام دادند. شایان ذکر این که در طول رزمایش نسبت به برپایی ۳ بیمارستان سیار درمنطقه و اهدای کمک‌های مومنانه در قالب طرح‌های مردمی اقدام شده است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعانت از درگاه خداوند متعال و به مصداق حدیث شریف مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ از تلاش‌های بی وقفه فرماندهان، افسران، درجه داران و سربازان و کارکنان نیرو‌های چهارگانه ارتش به ویژه امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنیم و امید داریم با توکل به خداوند و عنایات خاصه حضرت، ولی عصر عج و تحت امر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه‌ای همواره در انجام وظایف سربازی به میهن اسلامی سربلند و پایدار باشند. 

انتهای پیام/