شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت علوم#وزیر علوم

وزیر علوم در گفت وگو با تسنیم: وزارت علوم دنبال احقاق حق بورسیه هاست


وزیر علوم در گفت وگو با تسنیم: وزارت علوم دنبال احقاق حق بورسیه هاست

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از ایجاد کمیته ای در سازمان، امور دانشجویان برای بررسی وضعیت دانشجویان بورسیه و رفع مشکلات آنها خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم درباره برنامه این وزارت خانه برای احقاق حق بورسیه ها و جبران خسارت این دانش آموختگان اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان که مسئله بورسیه ها زیر نظر آنها است این مسئله را بررسی می کند و سعی می کند، احقاق حق کند.

وی ادامه داد:کمیته ای در این سازمان، موارد مختلف بورسیه‌ها را بررسی کرده و به مرور موارد را بررسی، پیگیری و اعلام می کند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانش آموختگان بورسیه موارد مختلفی را شامل می شوند،گفت: برخی از بورسیه ها فقط حکم بورس دارند. برخی از آنها فقط با جایابی شان موافقت شده  اما کارهایشان انجام نشده است، برخی  جایابی شدند اما  همچنان در مسیر هیئت علمی شدن آنها مشکلاتی وجود دارد لذا باید همه موارد بررسی و مشخص شود.

به گزارش تسنیم، 20 مهرماه سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با بیان جزئیات اقدامات غیرقانونی دولت یازدهم و دوازدهم در خصوص دانشجویان بورسیه سال‌های 85 تا 92 از مسئولینی نام برد که با اقدامات خود در انجام وظایف خود قصور داشتند و قرار است به قوه قضائیه معرفی شوند.

در بین این افراد اسامی اشخاصی چون حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، مجتبی صدیقی رئیس وقت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، رضا فرجی دانا وزیر وقت علوم، محمد فرهادی، وزیر علوم اسبق، محمدعلی نجفی سرپرست وقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی وزیر سابق و همچنین رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/