شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه

احیای سنت شب‌ زنده‌‌داری در حسینیه روضة‌الشهدا / هر هفته سحرهای جمعه تا نماز صبح


احیای سنت شب‌ زنده‌‌داری در حسینیه روضة‌الشهدا / هر هفته سحرهای جمعه تا نماز صبح

هیئت روضة‌‌الشهدا سنت مناجات‌خوانی سحرهای جمعه را با قرائت دعای کمیل، تلاوت قرآن و تفسیر حکمت‌های نهج‌البلاغه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عبادت و راز و نیاز با تنها معبود جهان هستی، آن‌هم در دل تاریکی شب از سفارشان مهم اسلام و از دستورات همیشگی علمای اخلاق بوده است.

آنان که توفیق شب‌زنده‌‌داری نصیب‌شان می‌شود و نسیمی از محبت پروردگار بر مشام جان‌شان می‌رسد، تمام دنیا و هر آنچه در آن است در نظرشان کوچک و حقیر است. در 17 آیه از قرآن‌کریم و همچنین در روایات متعدد از قول حضرات معصومین (ع) تأکیدات فراوانی درباره شب زنده‌داری، مناجات با خدا در سحرها و اقامه نماز شب آمده است و این همه نشان از اهمیت فراوان خلوت شبانه با معبود دارد.

حسینیة روضة‌الشهدا در غرب تهران از سال 1396 نسبت به احیای این سنت الهی در سحرگاه جمعه و 2 ساعت مانده به اذان صبح اهتمام داشته است که با تلاوت قرآن‌کریم و تبیین حکمت‌های نهج‌البلاغه و قرائت دعای کمیل فرصتی را فراهم کرده تا مردم و جوانان پس از یک هفته درگیری در پیچ و خم زندگی به خلوت با انیس‌القلوب بپردازند و بابی از معنویت و توجه به آخرت را به روی خود بگشایند.

این جلسه با حضور حسین محمدی‌فام مداح اهل‌بیت (ع) در شمال‌غرب تهران واقع در سردار جنگل، انتهای بلوار بهار غربی، بالاتر از میدان استاندارد حسینیه روضة‌الشهدا برقرار است و هر هفته با اقامه نماز جماعت صبح به اتمام می‌رسد.

هیئت , مداحی ,

انتهای پیام/