شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##فریاد#«مرگ#اسرائیل»#اینبار#انگلیس!+جزییات

فریاد «مرگ بر اسرائیل» اینبار در انگلیس!+جزییات

صدها تن از فعالان ضد صهیونیسم و اقشار مختلف مردم ظهر شنبه در شهر برایتون انگلیس دست به تظاهرات زده و ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

فریاد «مرگ بر اسرائیل» اینبار در انگلیس!+جزییات

به گزارش منیبان، معترضان در این حرکت اعتراضی شعار مرگ بر اسرائیل سر داده و خواستار توقف حمایت دولت لندن از صهیونیست‌ها شدند. آنها همچنین با حمل پرچم فلسطین و اهتزاز آن ، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و خواستار حمایت از جنبش‌ مردمی تحریم رژیم آپارتاید و کودک کش اسرائیل شدند.

اعتراضات ضد صهیونیستی در انگلیس پس از حملات و تجاوزهای وحشیانه اشغال‌گران قدس علیه باریکه غزه که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند در ماه‌های اخیر بالا گرفته است.

تاکنون چندین تظاهرات ضد صهیونیستی در پایتخت انگلیس برگزار شده که در یک مورد، معترضان پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل سفارتخانه این رژیم در لندن به آتش کشیده و خواستار اخراج دیپلمات‌های صهیونیستی شدند.

سه روز پیش هم شماری از دانشجویان حامی فلسطین در دانشکده اقتصاد دانشگاه لندن«LSE» به حضور «زیپی هوتولی» سفیر رژیم صهیونیستی در انگلستان اعتراض و نه تنها از سخنرانی او جلوگیری کردند که او را مجبور به فرار از دانشگاه کردند. 

در پی این حادثه نیروهای پلیس خود را به محل رساندند و سفیر را تحت تدابیر شدید امنیتی از دانشکده خارج کردند اما شماری از فعالان خارج از سالن حضور داشتند و شعارهایی را علیه سفیر صهیونیست سر دادند و او را «نژاد پرست» و «حامی شهرک سازی» خطاب قرار داده و رژیم صهیونیستی را یک رژیم تروریستی قلمداد کردند.

حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس پیشتر در سخنانی با تاکید بر اهمیت اعتراض مسلمانان جهان علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: فلسطین میدان نبرد بین حق علیه باطل است. وی با ایراد سخنانی در انجمن مسلمانان «والثام فورست» واقع در شرق لندن گفت: ما شاهد تلاش‌های شما برای رسیدن به عدالت هستیم و از شما تقاضا داریم که متوقف نشوید. در کنار ما علیه مناقشه‌ای طولانی بایستید، چون اطمینان دارم که نه شما و نه ما تسلیم نمی‌شویم. ما از حقوق و آزادی‌مان در برابر جنایات، اشغال‌گری‌ها، استعمار و محاصره اسرائیل دست نمی‌کشیم. اما شما هم می‌توانید کمک کنید. حمایت و ایستادگی شما در کنار ملت فلسطین مهم است و به ما انرژی و دل‌گرمی می‌دهد.

وبگردی