شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#آبان#جدید#محدوده

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰
امروز شاخص کل با حدود ۱۷ هزار واحد کاهش در محدوده یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت. آیا در روزهای بعد هم بورس تحت تاثیر تصمیمات جدید دولت، ریزشی خواهد بود؟

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام اولین روز از هفته چهارم آبان ماه را قرمزپوش به کار خود پایان داد. شاخص کل با حدود ۱۷ هزار واحد افت (یک درصد منفی) در محدوده یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد قرار گرفت. در حالی که بورس متاثر از تصمیمات اخیر دولت است باید دید این وضعیت طی روزهای آتی ادامه می‌یابد؟

دولت برای بورس نسخه نپیچد

فرشاد به‌آبادی، کارشناس بازار سهام گفت: تا وقتی قیمت‌ها دستوری است نمی‌توان یک بازار قابل پیش‌بینی داشت. باید اعتماد به بازار برگردانده شود.

وی با اشاره به وضعیت بازار عنوان کرد: نمی‌توان نظر تخصصی ارائه داد. بازار امروز بسیار عجیب بود و فردا هم چه نمادهای خودرویی باز شوند چه نه، همین روند منفی ادامه پیدا می‌کند.

به‌آبادی با اشاره به اینکه دولت نباید برای بورس نسخه بپیچد، خاطرنشان کرد: بازار سهام یک موجود زنده است. نباید سر خود برای آن آنتی‌بیوتیک تجویز کرد. دولت باید اجازه دهد بورس مسیر خود را طی کند و نفس بکشد.

این کارشناس ادامه داد: متاسفانه با تصمیمات متناقض دولت بازار حساس شده است. بازار حساس تعادل و منطقی ندارد و یک روز مثبت است و یک هفته منفی.

احتمال خروج سرمایه از بورس شدت گرفت

احسان رضاپور، کارشناس بازار سرمایه نیز گفت: بازار پر افت و خیزی را شاهد هستیم. در حال حاضر بورس تحت تاثیر هیجان منفی ایجاد شده به دلیل تصمیمات ضد و نقیض دولت است. امیدواریم در روزهای آینده با فروکش کردن این هیجان، تعادل به بازار سهام برگردد.

وی ادامه داد: هر چه التهاب، بلاتکلیفی و ناامنی در بازار بیشتر شود بیشتر شاهد افت و خیز خواهیم بود. این وضعیت ممکن است تا آنجا ادامه پیدا کند که شاهد خروج سرمایه از بورس به سمت سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشیم.

رضاپور گفت: به نظر می‌رسد فردا نمادهای کوچک‌تر وضعیت نسبتا خوبی داشته باشند. قیمت‌های جذاب به وجود آمده است. پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش تقاضا در گروه‌های مهم باشیم. گروه‌های فلز، معدن، پتروشیمی، شیمیایی و بانک‌ها. اگر این تقاضا از عرضه پیشی بگیرد روزهای بهتری خواهیم داشت.

وی افزود: احتمالا طی دو روز آینده افزایش تقاضا را در نمادهایی که امروز صف فروش داشتند، شاهد خواهیم بود.

این کارشناس تصریح کرد: بلاتکلیفی‌ در سیاست‌گذاری‌های دولت تاثیرات مخرب ماندگاری در بورس خواهد داشت. اعتمادی که این روزها به زحمت به بورس برمی‌گردد نباید اینگونه از بین برود.

منبع: