شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کانادا#بریتانیا
تحلیلگران کیتکو پیش‌بینی کردند

تورم آمریکا، محرک صعود طلا؛ فلز زرد در انتظار آمار کانادا و بریتانیا

کدخبر: 454247
اقتصادنیوز: گمانه‌زنی‌ها درباره عدم کاهش آمار تورم در کوتاه‌مدت، بازیگران بازار طلا را نسبت به به تداوم روند صعودی طلا در هفته‌های آتی امیدوار کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، گمانه‌زنی‌ها در بازار طلا به طور قابل توجهی صعودی شده است، این فلز گرانبها  در هفته جاری بهترین عملکرد هفتگی خود در شش ماه گذشته به ثبت رسانده است.

این هفته قیمت طلا روند نزولی چند ماه اخیر خود را تغییر داد. پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا رشد سالانه 6.2 درصدی را ثبت کرد، قیمت طلا به بالاترین سطح پنج ماهه خود رسید. نگرانی نسبت به تداوم آمار تورم -بالاترین میزان در بیش از 30 سال گذشته- سبب شده است که بسیاری از سرمایه‌ها به سمت بازار طلا تغییر مسیر دهد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures تاکید کرد: «بسیاری از سرمایه گذاران منتظر این بودند. طلا دقیقا همان کاری را انجام داد که قرار بود انجام دهد، یعنی محافظت از سرمایه گذاران در برابر افزایش تورم.»

قیمت طلا در ماه دسامبر(دی) آخرین بار به قیمت 1865.80 دلار در هر اونس معامله شد که نزدیک به 2.7 درصد در هفته افزایش یافت.

این هفته 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، 15 تحلیلگر، معادل 83 درصد، افزایش قیمت طلا در این هفته ا پیش‌بینی کردند. در عین حال، دو تحلیلگر معادل 11 درصد شرکت‌کنندگان نظر مخالف اکثریت را داشتند وبراین باورد بودند که طلا به سرعت نزولی خواهد شد.  

در همین حال، مجموعا 1018 رای در نظرسنجی آنلاین مین استریت به صندوق انداخته شد. از این تعداد 722 نفر یا 71 درصد بر این باور بودند که طلا در هفته آینده روندی افزایشی  خواهد داشت. در این نظرسنجی 165 یا 16 درصد نیز سرنوشت طلا را نزولی ارزیابی کرده بودند، حدود 13 درصد هم وضعیت طلا را بدون تغییر پیش‌بینی کرده بودند.

photo_2021-11-13_11-22-20

 نگاه مثبت در میان سرمایه گذاران خرده فروشی در بالاترین سطح خود از اوایل ماه مه(خرداد) است و مشارکت در نظرسنجی های کیتکو بالاترین میزان در یک ماه گذشته است.

آدریان دی، رئیس آدریان دی و مدیریت دارایی هم بر این باور است که: «تورم بالا موجود  و برای مدتی به عقب باز نخواهد گشت. از آنجایی که اکثر سرمایه گذاران در واکنش به این روند به طلا روی می آورند، این حرکت در ترسیم آینده طلا می‌تواند موثر باشد.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، نیز تاکید کرد که او انتظار دارد که قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد زیرا شکست مرز 1835 دلار انرژی مضاعفی به طلا داد. افزایش قیمت نقره و پلاتین نیز باید روند صعودی جدید طلا را تقویت کند.

او گفت: «چشم انداز افزایش تورم، که موجب داغی بازار فلزات گرانبها در این هفته شد، ممکن است در هفته آینده با گزارش ارقام تورم کانادا و بریتانیا ادامه یابد.»