شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سیاه#وزارت#وزارت دفاع

وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

رهگیری ۴ هواپیمای نظامی ناتو توسط نیروی هوایی روسیه

رهگیری ۴ هواپیمای نظامی ناتو توسط نیروی هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای هوافضای روسیه و ناوگان دریای سیاه این کشور، چهار هواپیمای نظامی ناتو را بر فراز منطقه دریای سیاه شناسایی و تعقیب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای هوافضای روسیه و ناوگان دریای سیاه این کشور، چهار هواپیمای نظامی ناتو را بر فراز منطقه دریای سیاه شناسایی و تعقیب کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای رسمی در همین خصوص اعلام کرد: تأسیسات مکان یابی رادیویی نیروهای هوافضای روسیه و ناوگان دریای سیاه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار پرواز جت‌های نظارتی ناتو را بر فراز منطقه دریای سیاه شناسایی و تعقیب کرده اند.

این وزارتخانه همچنین افزود: هواپیمای راهبردی U-۲S نیروی هوایی ایالات متحده که در پایگاه هوایی آکروتیری در قبرس به پرواز درآمد، در حریم هوایی اوکراین و بخش شمال غربی دریای سیاه مشغول به گشت زنی بود. سه فروند هواپیمای گشتی P-۸A آمریکا دیگر نیز در منطقه مشاهده شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که گروه ضربتی نیروی دریایی روسیه هم اکنون حرکت کرده و در حال انجام عملیات در شمال غربی دریای سیاه است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود تاکید کرد که فرآیند نظارت بر فعالیت‌های نظامی تهاجمی ایالات متحده در منطقه ادامه خواهد داشت.