شهرخبر

اینترسپت: بن سلمان در صدد انتقام گرفتن از جو بایدن است


اینترسپت: بن سلمان در صدد انتقام گرفتن از جو بایدن است

وب سایت اینترسپت اعلام کرد، که محمد بن سلمان با افزایش قیمت نفت و نرخ تورم جهانی دنبال انتقام از رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبسایت اینترسپت به شدت به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی حمله کرد و او را یک قاتل دیوانه توصیف کرد که باید برکنار شود.

وب سایت سعودی لیکس نوشت که وب سایت اینترسپت اعلام کرد: ولیعهد سعودی با افزایش قیمت نفت و نرخ تورم جهانی دنبال انتقام از دموکرات‌های آمریکا به ویژه « جوبایدن» رئیس جمهوری این کشور است.

براساس گزارش وب سایت مذکور: محمد بن سلمان این گام را به دلیل مواضع اخیر حزب دموکرات کنگره آمریکا و جو بایدن در قبال عربستان برداشته است.

ظاهراً خود جو بایدن ماه گذشته در یک مصاحبه با سی‌ان‌ان به این موضوع اشاره کرد و طی آن افزایش قیمت بنزین را به یک «ابتکار سیاست خارجی» خاص خود نسبت داد و افزود: « کسانی در خاورمیانه‌ هستند که می‌خواهند با من صحبت کنند اما من مطمئن نیستم که با آنها صحبت کنم».

بایدن به طور تلویحی از ملاقات با ولیعهد سعودی و به رسمیت شناخته شدن به عنوان حاکم واقعی عربستان سعودی به دلیل نقش او در قتل وحشتناک «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر 2018، امتناع کرد.

این وب سایت نوشت: ریاض در سال 2018 به درخواست « دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای کاهش قیمت نفت از طریق افزایش تولید آن پاسخ مثبت داد اما درخواست بایدن از اوپک را در خصوص افزایش تولید نفت پس از افزایش قیمت نادیده گرفت.

اینترسپت تاکید کرد محمد بن سلمان به دلیل اینکه تاکنون نتوانسته با بایدن ملاقات کند و همچنین خروج آمریکا از جنگ یمن درخواست بایدن در مورد قیمت نفت را رد می‌کند.

بایدن به عنوان یکی از اولین اقدامات خود دستور پایان دادن به حمایت ایالات متحده از عربستان سعودی و جنگ امارات را صادر کرد، اگرچه او با ممنوع کردن حمایت فقط از «عملیات تهاجمی» نسبت به انجام این کار هشدار داد، اما عربستان سعودی این امر را ضربه مهلکی می‌داند.

«علی الشهابی» نویسنده سعودی نزدیک به بن سلمان در توئیتر خود نوشت: بایدن شماره تلفن کسی را که در صورت درخواست هر گونه خدمات باید به او زنگ بزند، دارد.

عربستان سعودی در 15 ماه گذشته از زمان بحرانی که قراردادهای آتی نفت را به زیر صفر رساند، تلاش زیادی برای ایجاد یک اوپک پلاس منسجم انجام داده است.

یکی از دستیاران ارشد سنا که مجاز به صحبت در این صورتجلسه نبود، به اینترسپت گفت: ایالات متحده از طریق سیاست‌های خود، اساساً به محمد بن سلمان اجازه داده که تحریم‌های اقتصادی علیه ما اعمال کند».

«تریتا بارسی» معاون اجرایی موسسه کوئینسی می‌گوید محمد بن سلمان با این اقدام دنبال تقویت جمهوری خواهان است زیرا آنها را متحد معتبرتری می‌داند.

علاوه بر این بایدن موضع شدیدتری نسبت با ترامپ در مورد وضعیت حقوق بشری عربستان و حضورش در جنگ یمن اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/