شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فولاد

در گفتگوی گسترش‌ نیوز با مدیر برگزاری نمایشگاه متافو مطرح شد:

استقبال تخصصی از مهمترین رویداد فولاد ایران

عبدالکریم جلالی گفت: شرکت‌ها به شدت تلاش می‌کنند تا به جایگاه‌های قبلی خود برگردند و خیلی فراتر از گذشته عمل کنند. استقبال خیلی گسترده از نمایشگاه نشان‌دهنده این است که چشم‌انداز فعالیت‌های تجاری روشن‌تر شده است.

نمایشگاه استقبال تخصصی از مهمترین رویداد فولاد ایران

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری تهران ۱۴ تا ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. این رویداد یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی این حوزه به شمار می‌آید. استقبال شرکت‌ها از نمایشگاه چگونه است؟ آیا در دوره پساکرونا شاهد استقبال گرم آنها خواهیم بود؟ برای بررسی جوانب مختلف موضوع با مدیر برگزاری این رویداد به گفت‌وگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

عبدالکریم جلالی، مدیر برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری تهران اظهارکرد: «برای درک تاثیر نمایشگاه‌ها روی صادرات فولاد نیاز به اطلاعات شرکت‌ها داریم اما اطلاعات لازم در دسترس قرار نمی‌گیرد. نمایشگاه به طور یقین بر بخش صادرات تاثیر‌گذار بوده است.

وی تصریح کرد: به این دلیل که معمولا در نمایشگاه متافو، هیات‌های تجاری از خارج از کشور (مثلا عراق، پاکستان، آذربایجان) حضور دارند؛ به خصوص از عراق و بعضا سوریه. علت آن است که این کشورها، مشتریان کالاهای ایرانی یعنی آهن و فولاد ایران هستند و مذاکرات تجاری هم انجام شده و به نتیجه رسیده است».

حامد-جلالی-۱

بازگشت شرکت‌ها به جایگاه قبلی

 وی درباره تاثیر شرایط کرونا بر فعایت‌های تجاری افزود: «دوره سختی از پاندمی کرونا را تجربه کردیم. این موضوع فعالیت‌های تجاری را تا حد زیادی دچار خلل کرده بود. از طرف دیگر با تحریم‌های غیرمنصفانه و ظالمانه‌ای مواجه بودیم. این موارد باعث شد که اقتصاد، پیامدهای ناگوای را متحمل شود. خوشبختانه امسال به نظر می‌رسد که یک فضای جدید ایجاد شده است. شرکت‌ ها به شدت تلاش می‌کنند تا به جایگاه‌های قبلی خود برگردند و خیلی فراتر از گذشته عمل کنند. استقبال بسیار گسترده از نمایشگاه نشان‌دهنده این است که چشم‌انداز فعالیت‌های تجاری روشن‌تر شده است».

جلالی در ادامه گفت: «در این دوره از نمایشگاه متافو نزدیک به ۶۰۰ شرکت ثبت‌نام کردند که ما ۳۵۰ شرکت را مستقر و متاسفانه بالغ بر ۲۰۰ شرکت را نتوانستیم مستقر کنیم».

وی افزود: «در حاشیه نمایشگاه‌ها؛ کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، همایش‌ها و نشست‌های تجاری را داریم که با حضور مدیران شرکت‌ها، صاحبان برندها، هیات‌های تجاری و اساتید فن برگزار خواهد شد».

او درباره متراژ غرفه‌ها اظهارکرد: «متراژ غرفه‌های نمایشگاه متفاوت است. حداقل متراژ غرفه‌های نمایشگاه ۱۲ متر است و بزرگترین غرفه ما حدود ۵۰۰ متر است. در مجموع می‌توان گفت که فضای تحت پوشش نمایشگاه حدود ۳۰ هزار متر است».