شهرخبر

مسافر "بلو اوریجین" در سانحه هوایی جان خود را از دست داد

مسافر "بلو اوریجین" در سانحه هوایی جان خود را از دست داد

"گلن دو وریس"(Glen de Vries)، یکی از مسافران پرواز فضایی اخیر بلو اوریجین تا مدار زمین که ویلیام شاتنر(William Shatner)، اسطوره فیلم علمی-تخیلی پیشتازان فضا را همراهی کرده بود، در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، "گلن دو وریس"(Glen de Vries) بنیانگذار شرکت نرم افزاری "Medidata" و معاون رئیس علوم زیستی یک شرکت نرم افزاری فرانسوی،  "ویلیام شاتنر" بازیگر کانادایی ۹۰ ساله، "کریس بوشویزن"(Chris Boshuizen) مهندس سابق ناسا و بنیانگذار شرکت ماهواره‌ای "Planet Labs" و "آدری پاورز"(Audrey Powers) معاون این ماموریت از شرکت بلواوریجین ماه گذشته همراه با فضاپیمای بلوارویجین به فضا رفتند.

مسافر "بلو اوریجین" در سانحه هوایی جان خود را از دست داد

زمانی که هواپیمای "سسنا ۱۷۲" تک موتوره و بال ثابت "گلن دو وریس" ۴۹ ساله و یک مسافر دیگر روز پنجشنبه ۱۱ نوامبر(۲۰ آبان) به منطقه‌ای جنگلی در نزدیکی دریاچه "کماه"(Kemah) در شهرستان ساسکس، نیوجرسی برخورد کرد، این دو نفر جان خود را از دست دادند. در این پرواز "توماس فیشر"(Thomas Fisher) ۵۴ ساله از هاپاتکونگ نیز "دو وریس" را همراهی می‌کرد.

اداره هوانوردی فدرال ابتدا در ساعت سه ظهر به وقت محلی خبر از مفقودی این هواپیما داد. این هواپیما به سمت فرودگاه ساسکس در حرکت بود. پس از گذشت یک ساعت، پلیس محلی هواپیمای سقوط کرده را پیدا کرد. عواملی که منجر به بروز این سانحه شد هنوز نامشخص است.

مسافر "بلو اوریجین" در سانحه هوایی جان خود را از دست داد

بلواوریجین پس از این سانحه در بیانیه‌ای در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: ما از شنیدن خبر درگذشت ناگهانی "گلن دو وریس" بسیار متاثر شدیم. او شور زندگی و انرژی زیادی برای تیم بلواوریجین و همراهانش به ارمغان آورد. علاقه او به هوانوردی و کارهای خیریه برای همیشه مورد احترام و تحسین خواهد بود.

"دو وریس" در بیانیه‌ای پیش از پرواز با بلواوریجین گفته بود: من تمام عمرم را صرف افزایش طول عمر مردم کردم اما منابع و انرژی در زمین محدود است و افزایش دسترسی ما به فضا به بشر کمک می‌کند تا به رشد خود ادامه دهد.

"دو وریس" یکی از دو مسافری بود که بلیت پرواز با بلواوریجین را خرید و در روز ۱۳ اکتبر همراه با سه مسافر دیگر سفری ۱۰ دقیقه‌ای به فضا داشت که طی آن چهار دقیقه بی‌وزنی را تجربه کرد.

مسافر "بلو اوریجین" در سانحه هوایی جان خود را از دست داد

او پس از بازگشت به زمین به جف بزوس گفت: باور نکردنی بود. این فوق‌العاده‌ترین کاری بود که تاکنون انجام داده بودم.

انتهای پیام