شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#انرژی اتمی#رئیسی

حیرت آژانس انرژی اتمی از اقدام دولت رئیسی

فارس/ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت.

حیرت آژانس انرژی اتمی از اقدام دولت رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه،  «رافائل گروسی» مدعی شده آژانس هیچ تماسی با دولت جدید ایران برای گفت‌وگو درباره برخی مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نداشته و این مسئله را «حیرت‌انگیز» توصیف کرده است.
خبرگزاری فرانسه نوشته رافائل گروسی انتظار داشته قبل از نشست آتی شورای حکام آژانس که از 22 نوامبر (1 آذرماه) آغاز می‌شود به ایران سفر کرده و با مقام‌های ایران دیدار کند.
ادعاهای گروسی در حالی مطرح شده که مذاکرات ایران با طرف‌های باقی‌مانده در برجام برای رفع تحریم‌ها علیه ایران قرار است از 8 آذرماه آغاز شوند.
گروسی در ماه سپتامبر به ایران سفر کرد و به توافقاتی برای دسترسی به برخی تجهیزات آژانس اتمی در تأسیسات هسته‌ای ایران دست پیدا کرد. با وجود این، او امیدوار بود که بتواند با دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید ایران نیز تعاملاتی داشته باشد.

وی گفت: «من هیچ تماسی با این دولت که از 5 ماه پیش مستقر شده است نداشته‌ام.» او مدعی شد تنها مورد استثنا، «گفت‌وگوهای فنی» است که  با رئیس‌ جدید سازمان انرژی اتمی ایران داشته است.
رافائل گروسی مدعی شد: «این مسئله حیرت‌آور است و من به صورت آشکار به آن اشاره می‌کند چون همین مسئله را به خودشان هم می‌گویم. فهرست طویلی از مسائلی که باید درباره آن صحبت کنیم وجود دارند.»
چند روز پیش پایگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود بعید است شورای حکام آژانس اتمی در جلسه اول آذرماه خود قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کند.