شهرخبر

بیرانوند در گفت‌وگو با خبرورزشی:

برای اولین بار در عمرم اینگونه خوشحالی کردم/ بعد از مهار پنالتی رونالدو هم این جوری شادی نکرده بودم/ توپ ۲ متر از اوت به زمین برگشت

تیم ملی ایران بازی یک برصفر باخته برابر لبنان میزبان را با گل های سردارآزمون و احمد نوراللهی تبدیل به برتری ۲ بریک کرد!

برای اولین بار در عمرم اینگونه خوشحالی کردم/ بعد از مهار پنالتی رونالدو هم این جوری شادی نکرده بودم/ توپ ۲ متر از اوت به زمین برگشت
خبرورزشی -

مهدی یکتا؛ شاید یکی از خوشحال ترین بازیکنان ایران علیرضا بیرانوند بود که یک گل اتفاقی و عجیب خورد اما پس از گلزنی سردار آزمون برای شادی تا نیمکت تیم ملی ایران جلو رفت و...

پس از پایان این دیدار با دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران دقایقی هم کلام شدیم؛

شاید خوشبین ترین هواداران تیم ملی هم فکر نمی کردند شما بعد از دقیقه ۹۰ دو گل بزنید و برنده بازی در لبنان شوید؟

این یک کامبک رؤیایی بود. زدن ۲ گل آن هم ظرف ۴ دقیقه یعنی از دقیقه ۹۱ تا ۹۵ وصف ناپذیر است.

روی گل اول خوشحال ترین فرد داخل زمین بودی و شاید بیشتر از مهار پنالتی رونالدو شادی کردی. توضیح می دهی؟!

بله، بعد از مهار پنالتی رونالدو و کلا توی عمرم این جوری خوشحالی نکرده بودم. واقعا لحظه خاصی بود و شاید جزو بهترین روزهای زندگی ورزشی ام و همین الان هم که با شما حرف می زنم خیلی خوشحال و هیجان زده ام.

گل عجیب و غریبی هم خوردیم و شاید این موضوع خودت و تیم را تحت فشار قرار می داد؟

شما فیلم بازی را دوباره ببینید توپ حدود ۲ متر از بیرون وارد زمین شد. یک ضربه محکم و بلند که کات زیادی برداشت و از اوت داخل زمین آمد ولی کمک داور ندید! واقعا هم جای تعجب داشت به هرحال خدا را شکر که دو گل زدیم و برنده شدیم.

به نظر می رسید با توجه به وقت کشی لبنانی ها حتی ۵ دقیقه وقت اضافی هم کم بود. این طور نیست؟

متأسفانه میزبانی اصلا خوب نبود، ما نتوانستیم در زمین خوب تمرین کنیم و در چمن مصنوعی تمرین کردیم. شما زمین مسابقه را هم دیدید که مناسب این بازی نبود. از طرفی  لبنانی ها از همان شروع نیمه دوم وقت کشی کرده و روی اعصاب بازیکنان ما بودند. خودشان را روی زمین می انداختند و برانکارد کنار زمین هم آنها را همراهی می کرد. بازیکن زمین می افتاد و افرادی که برانکارد را به زمین می آوردند آهسته آهسته و بدون عجله وقت می کشتند، آن بازیکن را روی برانکارد گذاشته و سپس بندهای پای او را آرام آرام می بستند انگار طرف تصادف کرده است! این کارها قشنگ نبود البته بچه های ما با این دو گل و پیروزی درس بزرگی به تیم حریف دادند و ثابت کردند دوران وقت کشی یا کارهای این چنینی با برانکارد تمام شده است.

 این کامبک چه کمکی به تیم ایران در بازی های آینده به ویژه دیدار با سوریه می کند؟

کامبک امروز بسیار دشوار بود اما واکنش بازیکنان ما هم خیلی خوب بود. بازیکنان فوتبال زیر فشار سنگین است که آبدیده و با تجربه تر می شوند. من فکر می کنم این پیروزی آن هم در دقیقه ۹۵ اعتماد به نفس تیم ما را بالاتر خواهد برد.

اگر بازی را می باختیم صدر جدول را به کره جنوبی می دادیم؟

دقیقا همین طور است. در مسابقات انتخابی جام جهانی صدرنشینی خیلی مهم است و کمک می کند شما با اعتماد به نفس بالاتری بازی کنید. باز هم خدا را شکر می کنم صد هزار مرتبه هم شکر می کنم که چنین پیروزی شیرینی بدست آوردیم.

سه شنبه آینده با سوریه بازی داریم. این مسابقه در اردن برگزار می شود. آن را چطور می بینی؟

سوریه تیم سخت کوشی است. شما دیدید در تهران هم جلوی ما خوب بازی کرد اما ما برای پیروزی و ۳ امتیاز به اردن می رویم.

درپایان حرف خاصی نداری؟

از هواداران ایرانی و مردم کشورم تشکر می کنم که بعد از این پیروزی به ما پیام های محبت آمیز داده و حمایت کردند. این لطف و محبت طرفداران ایرانی کمک می کند تا به همین روحیه و جنگندگی بازی های بعدی را ادامه بدهیم.