امیرحسین پیروانی، مربی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به پیروزی ایران برابر لبنان اظهار داشت: تیم ملی در این دیدار نتیجه خوبی را کسب کرد تا وضعیت خوبی را برای صعود به جام جهانی داشته باشیم.

او در خصوص روند این بازی تاکید کرد: در دیدارهایی که معمولا یک تیم از نظر فنی و فوتبالی شرایط بالاتری را در مقایسه با حریفش دارد، معمولا اتفاقات نتیجه بازی را مشخص می کند. قبل از این بازی قابل پیش بینی بود این دیدار، بازی یک طرفه ای به سود ایران باشد و لبنانی ها با توجه به توان فنی بالای ایران، با ارائه بازی بسته و با نفرات زیاد در فاز دفاعی روبروی تیم ملی ما قرار بگیرند و برای کسب نتیجه چشم به ضدحملات و اتفاقات بازی بدوزند. این در حالی بود که شرایط تیم ملی ایران نیز به گونه ای بود که باید برای قطعی کردن صعودمان به سه امتیاز و پیروزی در این دیدار نیاز داشتیم. این شرایط در حالی رقم خورد که دروازه ما برابر لبنان روی یک اتفاق باز شد و همین مساله باعث شد شکل بازی و جریان آن با تغییراتی روبرو شود.

پیروانی افزود: لبنان برای گرفتن امتیاز از ما در این دیدار مالکیت توپ را به ما داده بود و در یک سوم خط دفاعی خود فشرده و پرتعداد کار می کرد و سعی اش بر این بود در حمله شرکت نکند تا سازمان و ساختار دفاعی اش به هم نریزد. بازی تاخیری و اتلاف زمان و از جریان انداختن بازی سعی داشتند دقایق پایانی این دیدار را هم به سود خود به پایان برسانند و تیم ما برای تغییر نتیجه بازی نیاز به بهره گیری از خلاقیت های فردی، ضربات ایستگاهی و شوتزنی و.... داشتیم. در نهایت روند بازی در دقایق پایانی به سود ما رقم خورد و توانستیم با به ثمررساندن دو گل ارزشمند به حق مان در این دیدار برسیم و همچنان امید اول صعود از این گروه به جام جهانی باشیم.

این کارشناس فوتبال کشورمان  در مورد چهره های برتر ایران در این دیدار تصریح کرد: با توجه به این که روند بازی در این دیدار تقریبا به سود تیم ما و یک طرفه بود، در فاز حمله وحید امیری نمایش خوبی را از خود به نمایش گذاشت . در مورد امیری باید به این نکته اشاره کنم که وجود بازیکنی مثل او برای هر تیمی یک نعمت بزرگ محسوب می شود. امیری بازیکن چند پسته و توانمندی است علاوه بر پست تخصصی اش در سایر پست ها به خصوص پست دفاع چپ مهره موفقی برای هر تیمی است. این در حالی است که  احمد نوراللهی هم توانست شرایط مطلوبی را در این بازی داشته باشد و عملکرد خوبی را در این دیدار داشته باشد.

امیرحسین پیروانی در خصوص سوژه‌ای که قبل از این دیدار بین دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی رخ داد، به خبرنگار برنا گفت: این ماجرا آن قدر مهم نبود که به آن پرداخته شد. اگر پس از ایجاد سوء تفاهم بین اسکوچیچ و طارمی شفاف عمل می شد، این ماجرا ادامه دار نمی شد. طارمی بازیکن زحمتکشی است که فوتبالش را از رده های پایین آغاز کرده و تا به امروز نقش موثری در موفقیت های ایران در سال های اخیر ایفا نموده است. با این اوصاف امیدوارم با پادرمیانی بزرگان فوتبال این سوء تفاهم خیلی زود برطرف شود.

مربی سابق تیم ملی امید ایران در مورد بازی بعدی تیم ملی برابر سوریه خاطرنشان کرد: نوع فوتبال حریفی مثل سوریه مثل دیرگ تیم های عربی است. به نظرم این حریف ایران نیز برای تقابل با ما با استفاده از پاس ها زیاد و بازی تاخیری چشم به اتفاقات جریان بازی دوخته اند و از این نظر فوتبالی شبیه لبنان را برابر ایران از خود به نمایش خواهند گذاشت. در این میان به اعتقاد من تنها تفاوت این بازی با دیدار مقابل لبنان این است که نوع فوتبال حریفی مثل سوریه فیزیکی تر از تیمی مثل لبنان است. این درحالی است که در بازی های قبلی که برابر سوریه داشته ایم همواره بازی نزدیکی را با این تیم داشته ایم و معمولا بازی های ما برابر این تیم یک طرفه نبوده است. با این تفاسیر با توجه به قدرت بالایی که تیم ملی در فاز حمله دارد، می توانیم با یک برنامه و استراتژی مناسب برابر سوریه، سه امتیاز کامل این دیدار را به دست آوریم و پیروز این بازی شویم.

انتهای پیام/ 4