شهر خبر

بلاروس برای حل بحران پناهجویان به اتحادیه اروپا پیشنهاد مذاکره داد

الگا چوپریس معاون دفتر رییس جمهوری بلاروس، به اتحادیه اروپا برای حل و فصل بحران پناهجویان پیشنهاد برگزاری مذاکره داد.

بلاروس برای حل بحران پناهجویان به اتحادیه اروپا پیشنهاد مذاکره داد

به گزارش منیبان، چوپریس روز جمعه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سراسرس او. ان. ت. بلاروس گفت: سران کشورهای همسایه شامل لهستان و لیتوانی و نیز سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید مذاکرات با سران بلاروس را برای تنظیم نقشه راه برای حل بحران پناهجویان آغاز کنند تا وضعیت متشنج تر نشود.

معاون دفتر رییس جمهوری بلاروس، بر لزوم گفت و گوی مقام های کشورش با سران کشورهای همسایه آن و نیز سران اتحادیه اروپا برای رفع پیامدهای منفی بحران پناهجویان و پیشگیری از قربانی شدن انسانها تاکید کرد.

به گفته مقام ارشد بلاروس، کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل نیز باید برای حل بحران پناهجویان وارد عمل شود.  

  مساله پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس در روزهای اخیر با حضور هزاران نفر از پناهجویان در این منطقه و تلاش برای ورود غیرقانونی به خاک لهستان که با استقرار نیروهای ویژه این کشور ممانعت شده، وضعیت بحرانی یافته است.

کمیته مرزی دولتی بلاروس گزارش داد که گروه بزرگی از پناهجویان از کشورهای آسیایی و آفریقایی به مرز بلاروس با لهستان هجوم آورده اند.

این کمیته با بیان اینکه وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس با لهستان همچنان به شدت متشنج است، گفت: بیش از دو هزار پناهجو از جمله تعداد قابل توجهی زن و کودک در مقابل موانع مرزی لهستانی توقف کرده اند.   

نیروهای امنیتی لهستان به آنها اجازه عبور نمی دهند، مهاجران تلاش کردند تا بر موانع غلبه کنند.

اتحادیه اروپا امکان اعمال تحریم های جدید در مورد بلاروس را بررسی می کند.   

در همین حال به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، بیش از ۳ هزار نفر پناهجو از کشورهای خاورمیانه در مرز بلاروس و لهستان تجمع کرده اند.

این افراد اردوگاه کوچکی از چادر و نیز با قطع درختان و با استفاده از شاخه های آن برپا کرده و با کمبود شدید آب و مایحتاج اولیه زندگی روبه رو  هستند.

این شرایط بویژه با فرا رسیدن سرما که درجه برودت هوا حتی به سه درجه زیر صفر در شب هنگام می رسد، سخت تر و طاقت فرساتر شده است.

وبگردی