شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دوشنبه#چین#منابع

نشست مجازی روسای جمهور آمریکا و چین دوشنبه برگزار می‌شود


نشست مجازی روسای جمهور آمریکا و چین دوشنبه برگزار می‌شود

منابع خبری اعلام کردند نشست مجازی روسای جمهور آمریکا و چین قرار است روز دوشنبه برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند، نشست مجازی شی جین پینگ رئیس جمهور چین با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است دوشنبه برگزار شود.

 

بر اساس این گزارش، دیدار مجازی روسای جمهور آمریکا و چین در حالی برگزار می شود که دو طرف اختلافات زیادی بر سر مسائل مختلف از جمله تایوان؛ حقوق بشر و مسلمانان اویغور دارند.

این نخستین بار از سپتامبر خواهد بود که روسای جمهور دو کشور با یکدیگر صحبت کرده‌اند و این نخستین دیدار رهبران آمریکا و چین از زمان به قدرت رسیدن بایدن در ماه ژانویه است.

یک مقام چینی گفت: این کشور در این نشست متمرکز بر رقابت مثبت به جای تقابل خواهد بود و به دنبال زمینه‌های مشترک همکاری با آمریکا مثل تغییرات آب و هوایی و شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: ما رقابت بین چین و آمریکا را مثل بازی گلف می‌دانیم که هر طرف بر عملکرد بهتر خودش تمرکز می‌کند نه مثل یک بازی بوکس که دو طرف قصد ناک اوت کردن یکدیگر را دارند.

بایدن خواستار دیدار حضوری با رئیس جمهور چین شده ولی شی جین پینگ از آغاز بحران کرونا تاکنون خاک چین را ترک نکرده است.

   سفر بلینکن به 3 کشور آفریقایی   

وزیر خارجه آمریکا قصد دارد طی هفته آینده به 3 کشور آفریقایی کنیا، نیجریه و سنگال سفر کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: سفر بلینکن به کشورهای آفریقایی طی روزهای 15 تا 20 نوامبر انجام خواهد شد.

در نایروبی بلینکن قرار است با اوهورو کنیاتا رئیس جمهور کنیا دیدار کند، گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با شیوع ویروس کرونا و مسائل امنیتی منطقه مثل اتیوپی، سومالی و سودان از مهمترین موضوعاتی است که دو طرف قرار است درباره آن مذاکره کنند.

بلینکن قرار است سپس به شهر ابوجا سفر کند و با رئیس جمهور این کشور درباره همکاری در خصوص امنیت بهداشت و سلامت، گسترش دستیابی به انرژی و روند دموکراسی صحبت کند.

در داکار نیز بلینکن با رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد و بر گسترش همکاری بین دو کشور تاکید می‌کند.

انتهای پیام /