شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو#افزایش قیمت#رئیس‌جمهور

به دستور وزیر صنعت افزایش قیمت خودرو منتفی شد

قیمت خودرو در بازار آزاد؛ ۱۸ آبان۱۴۰۰

افزایش قیمت خودرو به دستور وزیر صنعت و طبق دستورالعمل رئیس‌جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت کالاها منتفی شد.

به گزارش مشرق، یک مقام آگاه در وزارت صنعت در واکنش به افزایش قیمتی که دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا در اواخر هفته گذشته اعلام کردند و این افزایش قیمت از طریق شبکه ناشران بورسی کدال به صورت رسمی منتشر شد، گفت: با توجه به دستورالعمل رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه قیمت کالاهای مورد نیاز مردم افزایش نیابد، مگر اینکه در ستاد تنظیم بازار مصوب شود، بنابراین وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد، فعلاً افزایش قیمت خودرو منتفی شود.

وی گفت:‌امروز هم جلسه‌ای به همین منظور در وزارت صنعت برگزار می‌شود و اطلاعیه رسمی آن تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد.

گرچه مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در صدا و سیما اعلام کردند،‌این افزایش قیمت برای تعهدات پیش فروش تا پایان سال جاری نیست، اما باهم به دلیل اثرات روانی این مصوبه،‌ فعلا منتفی شده است.

دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا که هر دو در بورس حضور دارند، علیرغم اینکه مرتب از شورای رقابت مصوبه می‌گرفتند و به تناسب افزایش نرخ دلار نرخ محصولات خود را افزایش می‌دادند، اما با این حال در کدال اعلام می‌کردند، مجموع زیان انباشته این دو شرکت به حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

واردات خودرو در کشور ما به خاطر حمایت از تولید و اشتغال داخل تقریبا ممنوع است و با تعرفه بسیار زیاد انجام می‌شود با این حال خودرو به یکی از دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری مردم تبدیل شده و بسیاری از افراد در جهت حفظ ارزش دارایی خود تقاضای خودرو دارند، در حالی که خودرو یک کالای مصرفی با دوام است.

منبع: فارس