شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#روحانی#قوه قضائیه

حجت الاسلام غضنفرآبادی در گفتگو با مهر:

تحلیل اصلاح‌طلبان درباره حکم قضائی سیف سیاسی است

تحلیل اصلاح‌طلبان درباره حکم قضائی سیف سیاسی است

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: اصلاح‌طلبان آرای صادره قوه قضائیه را نیز سیاسی تفسیر می‌کنند تا تخلفات دولت روحانی را توجیه کنند.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در خصوص تلاش رسانه‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب برای ایجاد شائبه در حکم قضائی سیف رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی، بیان کرد: هر فردی که حکمی برای وی در قوه قضائیه صادر شده باشد، می‌تواند طبق ماده ۴۷۷ اعاده دادرسی کند. متهمانی که احساس می‌کنند خلاف بیّن شرع و قانون برای آنها حکمی صادر شده است می‌توانند درخواست اعاده دادرسی بدهند که این درخواست یا مورد پذیرش قرار می‌گیرد یاقرار نمی‌گیرد.

غضنفرآبادی اظهار کرد: نمی‌توان در مورد آرای قضائی طبق تحلیل‌های کوچه و بازاری اظهار نظر کرد. قاضی استقلال دارد و قسم یاد کرده که براساس شرع و قانون رأی خود را صادر کند و کاری به تحلیل‌های سیاسی و کوچه بازاری ندارد.

رئیس کمیسیون قضائی مجلس گفت: برخی افراد همه اظهار نظرها و کارهایشان براساس سیاسی کاری است. این افراد آرای صادره قوه قضائیه را نیز سیاسی تفسیر می‌کنند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از مسئولان در دولت قبل، نفوذی بودند، این افراد مسببان وضع موجود هستند. بنابراین برای اینکه زمینه‌های به قدرت رسیدن خود را فراهم کنند، این گونه توجیهات را در مورد مسببان وضع موجود مطرح می‌نمایند.

وی ادامه داد: مردم اگر متوجه واقعیت شوند، به درستی تصمیم می‌گیرند. اتخاذ تصمیمات غلط از سوی مردم به دلیل بی‌اطلاعی از واقعیت است. امروز مردم متوجه شدند شعارهای دولت تدبیر دروغ بود و دولتی پر از نفوذی و جاسوس روی کار بودند.

غضنفرآبادی عنوان کرد: رسانه‌های اصلاح‌طلب همان زمان کارهای غلط این افراد را توجیه می‌کردند و امروز نیز تخلفات و احکام صادره از سوی قوه قضائیه در مورد جرائم آنها را توجیه و تحلیل می‌کنند.